Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A3 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A4 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A5 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i en el moment de definir i portar a terme un projecte.
| | A6 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A7 |
Aplicar les tècniques apreses a contextos concrets.
| | A8 |
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
Definir els objectius i les metes del servei que es prestarà.
Identificar les característiques dels individus, grups o organitzacions i els contextos a destacar pel servei que es sol·licita.
Proporcionar informació als usuaris, tenint en compte el tipus de destinatari.
| | A10 |
Pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | A11 |
Familiaritzar-se amb els camps d'aplicació de la Psicologia.
Acceptació, integració i elaboració de les crítiques sobre la seva actuació com a futur professional.
Respectar i fer respectar el codi deontològic i actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El procediment per la selecció de centre de pràctiques és la priorització de les preinscripcions. L'elecció es farà seguint un ordre d'accés en funció dels crèdits superats i en cas d'empat per la nota mitjana. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
4 |
10 |
14 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
4 |
75 |
79 |
Estada de pràctiques |
|
6 |
180 |
186 |
Memòria |
|
2 |
15 |
17 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la reunió informativa que cada any organitza deganat s'expliquen les implicacions de les PE i s'explica com fer l'elecció i inscripció de centre, entre d'altres. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El tutor acadèmic portarà a terme la coordinació i seguiment de les pràctiques dels seus alumnes. |
Estada de pràctiques |
Les pràctiques seran dutes a terme per l'alumne al centre assignat.
Les pràctiques externes són presencials i s’han de fer en el temps i lloc especificats. |
Memòria |
La memòria consistirà en un treball en el que s'explicarà la feina realitzada durant l'estada de pràctiques, amb l'extensió i continguts especificats a la normativa. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Estada al centre de Pràctiques |
Elaboració del Pla de Treball
Implementació Pla de Treball: Pràctiques d’observació
Pràctiques d’intervenció acompanyada
Pràctiques d’intervenció autònoma |
2on Q (excepcionalment 1erQ o anual) |
Tutor/a del centre
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Coordinació del tutor/a de la Facultat amb l’alumnat durant l’estada al centre de pràctiques |
Tutories presencials de seguiment del Pla de Treball i preparació de la Memòria de Pràctiques Externes |
Durant l’estada de PE |
Tutor/a Universitat Alumnat |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern durant l’estada al centre de pràctiques |
Segona visita al centre i/o contactes per al seguiment del Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
A finals de l’estada de PE |
Tutor/a Universitat
Tutor/a de centre |
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern al final de l’estada al centre de pràctiques |
Tercera visita al centre -entrevista per avaluar el Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
Maig |
Tutor/a Universitat Tutor/a de centre |
Avaluació de l’estada de pràctiques realitzada pel tutor de centre |
Emplenar la fitxa d’avaluació de les tasques realitzades per l’alumnat |
Finals de maig |
Tutor/a de centre |
Elaboració de la Memòria (autoavaluació) |
Lliurament Memòria de Pràctiques Externes |
Finals de maig |
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Avaluació de la Memòria |
Correcció de la Memòria |
juny |
Tutor/a Universitat | |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
L'alumne haurà de fer les tasques que se li demanin des del centre. |
70% |
|
Memòria |
|
L'alumne haurà de redactar una memòria de pràctiques. |
20% |
|
Altres |
|
Es tindrà en compte el seguiment realitzat amb el tutor de la facultat. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació del les PE estarà composada per: · Informe realitzat per part de l'empresa o institució del tutor de pràctiques externes (70%) · Memòria de les Pràctiques (20%) · Informe de valoració del tutor intern (10%) A causa de les característiques particulars d'aquesta matèria, les PE tindran una única convocatòria per curs. Tot i que la nota assignada pel tutor del centre de pràctiques superi el 5, és imprescindible haver entregat la memòria de les pràctiques al tutor de facultat per poder superar l'assignatura. |
Bàsica |
|
El tutor acadèmic pot suggerir fonts bibliogràfiques concretes en funció de les característiques del centre de pràctiques i de les tasques assignades a l’alumne. |
Complementària |
|
El tutor acadèmic pot suggerir fonts bibliogràfiques concretes en funció de les característiques del centre de pràctiques i de les tasques assignades a l’alumne. |
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat les assignatures del pla d’estudis de caràcter troncal i obligatori relacionades amb l’àmbit de la plaça de Practicum seleccionada.
Us podeu dirigir al Responsable de l’Ensenyament per qualsevol aclariment.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|