Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Dissenyar i avaluar programes d'intervenció i orientació pedagògica. |
| A8 |
Detectar i diagnosticar necessitats educatives. |
| A12 |
Assessorar en processos educatius. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Dissenya, desenvolupa i avalua plans de formació a les organitzacions.
| | A8 |
Identifica els models que tradicionalment han explicat l'organització del treball i determina els trets principals que defineixen la seva dinàmica actual.
Reconeix les estructures organitzatives necessàries per poder gestionar els plans de formació a les organitzacions.
Analitza les diferents resistències i facilitadors en els processos de canvi amb la finalitat d'aplicar diferents estratègies en els processos d'innovació en les organitzacions.
Identifica els models més representatius de lideratge i diferents programes de desenvolupament, estratègies i instruments del responsable de formació per a una gestió de qualitat dels recursos humans.
| | A12 |
Defineix les implicacions teorico-pràctiques de la innovació ( característiques, processos i dimensions).
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Set their own learning objectives.
| | B2 |
Analyze problems and their causes from an overall perspective and in the medium and the long term.
| | B3 |
Identify things that need to be improved in complex situations and contexts.
| | B4 |
Decide how to manage and organize work and time.
| | B5 |
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
| | B8 |
Ensure that the objectives of the project involve the whole team.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
| | C3 |
Reflect on, review and evaluate the information management process.
|
Topic |
Sub-topic |
A. TRAINING FOR ORGANIZATIONS |
I. Organization and training
1. Concept of training
2. Training in organizations |
B. ORGANIZATIONS AS A CONTEXT OF INTERVENTION |
II.- The strategic process in the preparation of training plans in organizations.
3.- Analysis perspectives of organizations: scientific-rational perspective, cultural perspective, political perspective, systemic perspective.
4.- The organization as a system.
5.- Organizational analyses: from institutional history to strategic management.
6.- Institutional assessment as a tool for analysis and improvement: ISO 9001:2015 and the EFQM model.
|
C. THE PREPARATION OF TRAINING PLANS IN THE ORGANIZATIONS |
III. The process of service or realization of the product in the preparation of training plans in the organizations.
7. Detection of training needs: models and instruments for detecting training needs.
8. Design of the training plan: from the strategic plan to the operational plan.
9. Development of the training: the programming of the training.
10. The process of management or training support in organizations.
11. The management of the financial resources of the training.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
5 |
8 |
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, exercises |
|
60 |
111 |
171 |
Assignments |
|
60 |
111 |
171 |
Personal attention |
|
6 |
6 |
12 |
|
Extended-answer tests |
|
5 |
23 |
28 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
DESCRIPCIÓ
- Prendre contacte i recollir informació dels alumne sobre: Conexiements previs de la matèria, interessos, motivació.
- Presentació de l'assignatura: objectius, continguts a treballar, metodologia docent, avaluació...
OBJETIUS
- Detectar les possibles dificultats de seguiment dels alumnes.
- Corregir coneixements erronis.
- Comunicar que es pretén amb l'assignatura: Comunicar els objectius, nombrar els continguts i comunicar i clarificar els criteris d'avaluació.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar en l'activitat donant informació al professor.
- Escolar i entendre què se li demanarà durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Lecture |
DESCRIPCIÓ
Exposició dels continguts de l'assignatura:
- Relacionar amb la sessió anterior.
- Emfatitzar les idees principals.
- Explicacions ordenades i estructurades.
- Exemples.
- Relacionar els nous conceptes.
- Assegurar l'entesa de continguts.
OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar de la sessió (prendre apunts, intervenir a la sessió, contestar a les preguntes...). |
Problem solving, exercises |
DESCRIPCIÓ
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
OBJETIUS
- Reflexionar i relacionar teoria i pràctica.
- Introduir nous coneptes i integrar-los amb els anteriors.
- Consolidar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Grup mitjà i petit grup
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Resoldre el problema o exercici plantejat.
- Si existeix discusió en grup, ha de preparar la seva intervenció. |
Assignments |
DESCRIPCIÓ
Activitat que realitza l'alumnat:
- Recesions sobre articles científics.
- Treballs monogràfics.
- Memòries.
- Projectes
OBJETIUS
- Conèixer i consolidar coneixements.
- Avaluar coneixements
MODALITAT
Autònoma: No requereix la presència del professor en l'execució.
ESCENARI
Independent
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Realitzar el treball a partir del guió proporcionat pel professor.
- Disposa de les sessions de tutories amb la finalitat que el professor li faci el seguiment del treball. |
Personal attention |
DESCRIPCIÓ
Temps dedicat pel professor per atendre i resoldre dubtes de l'alumnat.
OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumnat.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feed-back entre professor i alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorament en la recerca d'informació.
MODALITAT
Requereix la presència del professor.
ESCENARI
Despatx del professor.
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
Preparació dels dubtes, consultes, etc. |
Description |
DESCRIPCIÓ
Temps dedicat pel professor per atendre i resoldre dubtes de l'alumnat.
OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumnat.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feed-back entre professor i alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorament en la recerca d'informació.
MODALITAT
Requereix la presència del professor.
ESCENARI
Despatx del professor.
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
Preparació dels dubtes, consultes, etc.
E-MAIL PROFESSOR
josemiguel.jimenez@urv.cat
HORES DE TUTORIA SETMANAL
6 hores |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Es formularan l'anàlisi, resolució i debat de diferents problemes o exercicis relacionat amb la temàtica de l'assignatura al llarg del curs. |
15% |
Assignments |
|
Al llarg del curs l'alumne haurà de llegir i comentar, per cada bloc de continguts, una lectura rellevant sobre els tòpics treballats. |
25% |
Extended-answer tests |
|
L'alumnat realitzará 3 proves que inclouran preguntes obertes sobre un tema. L’alumne ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l’alumne és extensa. |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'alumnat, per poder ser avaluat a final de curs, haurà de tenir totes les activitats, treballs i proves de desenvolupament presentades i aprovades. L'assistència obligatòria a les classes s'estableix en el 80%. L'alumnat no podrà ser avaluat si a final de curs no té aquest 80% de presencialitat a classe assolit. En cas que l'alumnat, per raons de contracte laboral o per altra causa degudament justificada, no pugui assolir aquest 80% de presencialitat, ha de comunicar la seva situació al professorat de l'assignatura. Té com a data límit per fer aquesta comunicació la primera setmana d'octubre de 2022. El professorat de l'assignatura, després d'estudiar el seu cas, podrà proposar-li un pla alternatiu de treball de l'assignatura per poder ser avaluat. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. En referència a la segona convocatòria, l'alumne haurà de presentar-se a una Prova de Desenvolupament en la que entrarà tots els continguts tractats en la assignatura. |
Basic |
TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V.,, Formación de Formadores: Escenario Institucional, Thomson, 2007
TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V., Formación de Formadores: Escenario Aula, Thomson, 2006
WILSON, J.B., Cómo diseñar un programa de formación que impacte los resultados : Guía práctica para escoger los métodos de formación adecuados , Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. , 1998
FANDOS, M.; JIMÉNEZ, J.M. Y GONZÁLEZ, A.P. , Medios y Recursos en la Formación, Thomson, 2006
JIMÉNEZ, J.M.; FANDOS, M.; Y GONZÁLEZ, A.P., La programación del proceso enseñanza-aprendizaje, Thomson, 2006
JIMÉNEZ, J.M.; FANDOS, M.; Y GONZÁLEZ, A.P, Directrices de Acción Didáctica: Cultura, Diseño de competencias, y Contenidos formativos, Universitas-UNED, 2016
GONZÁLEZ, A.P.; JIMÉNEZ, J.M. Y FANDOS, M., Procesos y propuestas de enseñanza y aprendizaje: El sistema metodológico, Universitas-UNED, 2016
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
PROFESSIONAL ADVANCEMENT/11214106 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CONSULTANCY AND COUNSELLING IN EDUCATION/11214110 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PLANNING AND ORGANISATION OF EDUCATIONAL INTERVENTION/11214102 | PSYCHOLOGY OF ADOLESCENCE, MATURITY AND THE THIRD AGE/11214101 | RESEARCH AND ASSESSMENT IN EDUCATION/11214105 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|