Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Conèixer, dissenyar i desenvolupar mètodes d'avaluació. |
| A7 |
Dissenyar i avaluar programes d'intervenció i orientació pedagògica. |
| A9 |
Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
| A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
| C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional relacionat amb la formació de formadors.
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els que s'incidirà.
| | A7 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció pedagògica.
Respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
| | A9 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | A10 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció pedagògica.
Respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Decide what needs to be done for a particular job/project and do it according to schedule.
| | B5 |
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
| | B6 |
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Reflect on, review and evaluate the information management process.
| | C5 |
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th
ose with special educational needs.
| | C6 |
Develop resources and strategies that will ease their transition into working life.
|
Topic |
Sub-topic |
I. Work and training context
|
1. The Company.
2. The socio-political environment of the company
3. The training systems
4. Work, organization and training |
II. Organizational culture |
1. Definition and key concepts of organizational culture.
2. Levels, dimensions and components of organizational culture. |
III. Internal communication |
1. Communication and professional communication.
2. The value of internal communication.
3. The internal communication plan. |
IV. The climate of organizations |
1. Definitions and significance of the organizational climate.
2. Objective and subjective components of the organizational climate. |
V. Human resources management |
1. Management models.
2. Organizational learning and emotional intelligence.
3. Guidance and support in professional contexts |
V. Innovation and change management in organizations |
1. Conceptual approach: Change Management, Reform and Innovation.
2. Practical approach to innovation.
3. The organizational dimension in innovation.
4. Resistances and strategies to follow in innovation processes. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
4 |
7 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
20 |
30 |
50 |
Presentations / oral communications |
|
15 |
5 |
20 |
Assignments |
|
15 |
20 |
35 |
Personal attention |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
DESCRIPCIÓ
- Prendre contacte i recollir informació dels alumne sobre: Conexiements previs de la matèria, interessos, motivació.
- Presentació de l'assignatura: objectius, continguts a treballar, metodologia docent, avaluació...
OBJETIUS
- Detectar les possibles dificultats de seguiment dels alumnes.
- Corregir coneixements erronis.
- Comunicar que es pretén amb l'assignatura: Comunicar els objectius, nombrar els continguts i comunicar i clarificar els criteris d'avaluació.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar en l'activitat donant informació al professor.
- Escolar i entendre què se li demanarà durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Lecture |
DESCRIPCIÓ
Exposició dels continguts de l'assignatura:
- Relacionar amb la sessió anterior.
- Emfatitzar les idees principals.
- Explicacions ordenades i estructurades.
- Exemples.
- Relacionar els nous conceptes.
- Assegurar l'entesa de continguts.
OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar de la sessió (prendre apunts, intervenir a la sessió, contestar a les preguntes...). |
Problem solving, exercises in the classroom |
DESCRIPCIÓ
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
OBJETIUS
- Reflexionar i relacionar teoria i pràctica.
- Introduir nous coneptes i integrar-los amb els anteriors.
- Consolidar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Grup mitjà i petit grup
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Resoldre el problema o exercici plantejat.
- Si existeix discusió en grup, ha de preparar la seva intervenció. |
Presentations / oral communications |
DESCRIPCIÓ
Exposició oral per part de l'alumnat d'un tema concret o d'un treball prèvia presentació escrita.
OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
- Avaluar coneixements
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup, grup mitjà i petit grup
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Exposició del treball.
- Defensa pública del treball.
- Explicitar en forma de conclusions els problemes trobats durant la seva elaboració. |
Assignments |
DESCRIPCIÓ
Activitat que realitza l'alumnat:
- Recesions sobre articles científics.
- Treballs monogràfics.
- Memòries.
- Projectes
OBJETIUS
- Conèixer i consolidar coneixements.
- Avaluar coneixements
MODALITAT
Autònoma: No requereix la presència del professor en l'execució.
ESCENARI
Independent
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Realitzar el treball a partir del guió proporcionat pel professor.
- Disposa de les sessions de tutories amb la finalitat que el professor li faci el seguiment del treball. |
Personal attention |
DESCRIPCIÓ
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumne.
- Intercanciar informació, opinió i coneixements.
Afavorir el feed-back amb l'alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Assessorament en la recerca d'informació.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària, despatx professor i via telemàtica.
AGRUPACIÓ
Petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Preparació de dubtes, dificultats a resoldre, etc. |
Description |
DESCRIPCIÓ
Temps dedicat pel professor per atendre i resoldre dubtes de l'alumnat.
OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumnat.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feed-back entre professor i alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorament en la recerca d'informació.
MODALITAT
Requereix la presència del professor.
ESCENARI
Despatx del professor.
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
Preparació dels dubtes, consultes, etc.
E-MAIL PROFESSOR
josemiguel.jimenez@urv.cat
HORES DE TUTORIA SETMANAL
4 hores |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Es formularan l'anàlisi, resolució i debat de diferents problemes o exercicis relacionat amb la temàtica de l'assignatura al llarg del curs |
30% |
Presentations / oral communications |
|
L'alumnat haurà de desenvolupar diferents exposicions orals d'un tema concret o d'un treball prèvia presentació escrita. |
10% |
Assignments |
|
Al llarg de curs, l'alumnat haurà de fer diferents recesions sobre articles científics vinculats a diferents continguts de l'assginatura, així com un treball monogràfic sobre un tòpic vinculat amb la matèria tractada. |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació serà continuada i es permetrà a l'alumnat refer 1 vegada aquelles activitats que en el moment del feed-back se li indiquin que han de ser millorades. Les activitats a refer seran corregidas pel professorat a final de curs i no es tindrà la possibilitat de refer-la una segona vegada en el cas que sigui avaluada negativament. Per poder ser l'alumnat avaluat a final de curs, haurà de tenir totes les activitats, treballs, proves objectives i proves de desenvolupament presentades i aprovades. L'assistència obligatòria a les classes s'estableix en el 90%. L'alumnat no podrà ser avaluat si a final de curs no té aquest 90% de presencialitat a classe assolit. En cas que l'alumnat, per raons de contracte laboral o per altra causa degudament justificada, no pugui assolir aquest 90% de presencialitat, ha de comunicar la seva situació al professorat de l'assignatura. Té com a data límit per fer aquesta comunicació la primera setmana d'octubre de 2013. El professorat de l'assignatura, després d'estudiar el seu cas, podrà proposar-li un pla alternatiu de treball de l'assignatura per poder ser avaluat. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Basic |
TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (COORDS.), Formación de Formadores. Escenario institucional, Thomson, 2007
TEJADA, J., Los agentes de la innovación en los centros educativos (profesores, directivos y asesores), Aljibe, 1998
TEJADA, J., La Innovación Formativa, Thomson, 2007
JIMÉNEZ, J.M.; FANDOS, M.; Y GONZÁLEZ, A.P, Innovación Didáctica, Universitas-UNED, 2016
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
PROFESSIONAL ADVANCEMENT/11214106 | TRAINING IN ORGANIZATIONS/11214109 | TRAINING PROCESSES AND ADULT LEARNING/11214206 | RESEARCH AND INNOVATION IN THE PROFESSIONAL CONTEXT/11214207 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT IN PEDAGOGY/11214111 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PLANNING AND ORGANISATION OF EDUCATIONAL INTERVENTION/11214102 | PSYCHOLOGY OF ADOLESCENCE, MATURITY AND THE THIRD AGE/11214101 | RESEARCH AND ASSESSMENT IN EDUCATION/11214105 | CONSULTANCY AND COUNSELLING IN EDUCATION/11214110 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|