Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
| A11 |
Coordinar el disseny, aplicació i avaluació de programes d'educació i formació mitjançant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (e-learning). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat per adoptar una aproximació ètica als diversos àmbits de la professió.
Dissenya, desenvolupa i avalua projectes i programes educatius multimèdia.
| | A11 |
Coneix, analitza i utilitza entorns virtuals d¡aprenentatge.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
BLOC 1: Disseny de projectes amb TIC |
1. Estratègies i recursos didàctics per al disseny i creació de projectes adreçats a diferents col-lectius, etapes i àrees curriculars.
2. Web 2.0 i tecnologies de la informació i comunicació per a la creació de projectes amb TIC.
3. Mobile Learning i tecnologies emergents en el disseny de projectes amb TIC
3. La qualitat en el disseny de projectes amb TIC. |
BLOC 2: Pautes per a l’ elaboració de projectes amb TIC
|
2.1. Planificació
2.2. Desenvolupament
2.3 Avaluació |
BLOC 3. La creació pràctica d’ un projecte mitjançant les TIC |
3.1 Desenvolupament pràctic i creació dels projectes amb TIC
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
30 |
45 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
5 |
20 |
25 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves orals |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor donarà a conèixer els objectius generals de l' assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals relatives a explorar diferents perspectives per al disseny i creació de projectes amb TIC adreçats a diferents col-lectius, etapes i àrees curriculars, així com també a diferents perfils del professional en pedagogia.
|
Pràctiques a través de TIC |
Les sessions d' exposició i presentació consistiran en la presentació a càrrec dels diferents grups dels projectes. |
Seminaris |
També es duran a terme alguns seminaris en els quals es farà per part d' experts alguna sessió d' introducció a temes relatius amb la temàtica de l' assignatura. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Cada grup durà a terme un portafoli que recollirà l' evidència de l' aprenentatge. aquesta eina també serà utilitzada en l' avaluació. |
Fòrums de discussió |
la participació en els fòrums de discussió servirà d' eina de comunicació i vehicle de transmissió de dubtes al llarg del curs. |
Atenció personalitzada |
Els participants a a questa assignatura disposaran d' un acompanyament per part dela professora que consistirà en visites regulars i tutories personalitzades. |
Descripció |
Els participants a a questa assignatura disposaran d' un acompanyament per part dela professora que consistirà en visites regulars i tutories personalitzades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Les pràctiques a través de les TIC consisteixen una part important de l' assignatura ja que són part sine quan non i molt bàsiques per a construir projectes. |
25% de la nota final |
Seminaris |
|
La participació activa i participativa en els diferents seminaris que es realitzaran serà tinguda en compte a l' hora de qualificar. |
15% de la nota final |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
El portfolis s' utilitzarà com eina d' avaluació com instrument de recollida d' evidències de l' aprenentage. Es podrà disposar de la possibilitat de fer-lo mòbil. |
20% de la nota final |
Fòrums de discussió |
|
La participació activa en els fòrums de discussió també serà avaluada. |
5% de la nota final |
Proves orals |
|
Com que es tracta d' una assignatura eminentment pràctica, la prova oral final consistirà en exposar el projecte dut a terme al llarg de l' assignatura. |
35% de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Cabero, Julio, Tecnología educativa. Diseño y utilización de medios en la enseñanza, Paidós, 2001
Horine, G.M, Manual imprescindible de gestión de proyectos, Anaya multimedia Madrid, 2005
Antonio Drudis, Gestión de Proyectos: “Cómo planificarlos, organizarlos y dirigirlos”, Gestión 2000, 1999
|
|
Complementària |
|
Bibliografia complementària: Jochen Krebs, Agile Portfolio Management. Microsoft Press. Library of Congress Control Number: 2008927279 Bellut, S. (2004) Estimar el coste de un proyecto AENOR Madrid.Domingo, A. (2005) Dirección y Gestión de Proyectos: Un enfoque práctico, 2ª ed. Ra-Ma, D.L. MadridLock, D. (2003) Fundamentos de Gestión de Proyectos. AENOR BarcelonaHorine, G.M. (2005) Manual imprescindible de gestión de proyectos. Anaya Multimedia Madrid.Rodney, T.J. (2005) Laspersonas en la gestión de proyectos AENOR Madrid.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|