Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà. |
| A2 |
Conèixer els processos històrics de l'educació en els àmbits autonòmic, estatal i internacional. |
| A9 |
Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
| A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la identitat professional.
| | A2 |
Analitza els conceptes de professió i desenvolupament professional.
| | A9 |
Gestiona informació sobre el propi desenvolupament professional.
Disenya i desenvolupa processos de pràctica reflexiva.
Analitza la identitat professional pròpia.
| | A10 |
Coneix els sistemes de formació permanent i promoció professional.
Reconstrueix el procés d'aprenentatge de la matèria.
Exposa correctament les idees relacionades amb els continguts.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Conceptualització de professió,desenvolupament professional i formació permanent.
|
|
2. Anàlisi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació. |
|
3. Fonamentació teòrica de la identitat professional del pedagog/a. |
|
4. Funcions i competències del pedagog/a. |
|
5. Itineraris de desenvolupament professionals del professional de l'educació. |
|
6. Recursos de desenvolupament professional. |
- Autoconeixement i presa de decisions
- Pràctica reflexiva
- Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
-Altres |
7. Ètica professional. |
- Fonaments d'ètica professional en educació
- Ètica i marc legal d'actuació dels professionals d'educació
- Codi deontològic
- Dilemes ètics professionals |
8. Desenvolupament i ètica profesional aplicada a la formació de formadors |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
23 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
7 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos i dilemes de diversos contextos professionals i concretament dels formadors de formadors. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà a cada alumne/a que presenti una breu exposició sobre algun tema preparat individualment o en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament de treballs de l'assignatura. |
Descripció |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment de desenvolupament de treballs de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Es farà presentació oral d'un treball de l'assignatura |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Aguilar, D y Garcia J, Competèncias profesionales del pedagogo, 2011, Editoral Algibe
Marcelo, C y Vaillant, D, Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar?, 2009, Narcea
Velaz, C y Vaillant, D, Aprendizaje y desarrollo profesional docente. Metas educativas 2021, 2009, Fundación Santillana
Bolivar, Domingo y Fernandez Cruz, La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología, 2001, Editorial La Muralla
Covey, E., Los siete hábitos de la gente altamente efectiva, 2004, Ed. Paidós
Schon, D., El profesional reflexivo, 1998, Ed. Paidós
Hortal, A., Etica general de las profesiones., 2002, Desclé de Brower
COPEC, Codi deontològic dels pedagogs, Consultat 2015, On-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontolog
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|