DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) DESENVOLUPAMENT I ÈTICA PROFESSIONAL APLICADA A LA FORMACIÓ DEL FORMADOR Codi 11214214
Ensenyament
Grau de Pedagogia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
NEGRILLO FALCO, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carme.negrillo@urv.cat
Professors/es
NEGRILLO FALCO, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà.
 A2 Conèixer els processos històrics de l'educació en els àmbits autonòmic, estatal i internacional.
 A9 Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos.
 A10 Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix els fonaments teòrics de la identitat professional.
 A2 Analitza els conceptes de professió i desenvolupament professional.
 A9 Gestiona informació sobre el propi desenvolupament professional.
Disenya i desenvolupa processos de pràctica reflexiva.
Analitza la identitat professional pròpia.
 A10 Coneix els sistemes de formació permanent i promoció professional.
Reconstrueix el procés d'aprenentatge de la matèria.
Exposa correctament les idees relacionades amb els continguts.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptualització de professió,desenvolupament professional i formació permanent.
2. Anàlisi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació.
3. Fonamentació teòrica de la identitat professional del pedagog/a.
4. Funcions i competències del pedagog/a.
5. Itineraris de desenvolupament professionals del professional de l'educació.
6. Recursos de desenvolupament professional. - Autoconeixement i presa de decisions
- Pràctica reflexiva
- Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
-Altres
7. Ètica professional. - Fonaments d'ètica professional en educació
- Ètica i marc legal d'actuació dels professionals d'educació
- Codi deontològic
- Dilemes ètics professionals
8. Desenvolupament i ètica profesional aplicada a la formació de formadors

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 4 7
Sessió Magistral
20 30 50
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
15 23 38
Presentacions / exposicions
15 23 38
Atenció personalitzada
5 7 12
 
Proves mixtes
2 3 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials.
Sessió Magistral Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos i dilemes de diversos contextos professionals i concretament dels formadors de formadors.
Presentacions / exposicions Es demanarà a cada alumne/a que presenti una breu exposició sobre algun tema preparat individualment o en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura.
Atenció personalitzada Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament de treballs de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment de desenvolupament de treballs de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe 35%
Presentacions / exposicions
Es farà presentació oral d'un treball de l'assignatura 25%
Proves mixtes
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Marcelo, C y Vaillant, D, Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar?, 2009, Narcea
Bolivar, Domingo y Fernandez Cruz, La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología, 2001, Editorial La Muralla
Hortal, A., Etica general de las profesiones., 2002, Desclé de Brower
COPEC, Codi deontològic dels pedagogs, Consultat 2015, On-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontolog

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent