IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) DEVELOPMENT AND PROFESSIONAL ETHICS Code 11214214
Study programme
Bachelor's Degree in Pedagogy (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional Fourth 1Q
Language
Català
Department Pedagogy
Coordinator
VAREA SANTIAGO, MARIA DOLORES
E-mail mariadolores.varea@urv.cat
Lecturers
VAREA SANTIAGO, MARIA DOLORES
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà.
 A2 Conèixer els processos històrics de l'educació en els àmbits autonòmic, estatal i internacional.
 A9 Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos.
 A10 Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix els fonaments teòrics de la identitat professional.
 A2 Analitza els conceptes de professió i desenvolupament professional.
 A9 Gestiona informació sobre el propi desenvolupament professional.
Disenya i desenvolupa processos de pràctica reflexiva.
Analitza la identitat professional pròpia.
 A10 Coneix els sistemes de formació permanent i promoció professional.
Reconstrueix el procés d'aprenentatge de la matèria.
Exposa correctament les idees relacionades amb els continguts.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. Conceptualització de professió,desenvolupament professional i formació permanent.
2. Anàlisi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació.
3. Fonamentació teòrica de la identitat professional del pedagog/a.
4. Funcions i competències del pedagog/a.
5. Itineraris de desenvolupament professionals del professional de l'educació.
6. Recursos de desenvolupament professional. - Autoconeixement i presa de decisions
- Pràctica reflexiva
- Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
-Altres
7. Ètica professional. - Fonaments d'ètica professional en educació
- Ètica i marc legal d'actuació dels professionals d'educació
- Codi deontològic
- Dilemes ètics professionals
8. Desenvolupament i ètica profesional aplicada a la formació de formadors

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A1
3 4 7
Lecture
A1
A2
A9
A10
20 30 50
Practical cases/ case studies in the classroom
A9
A10
15 23 38
Presentations / oral communications
A1
A2
A9
A10
15 23 38
Personal attention
A9
A10
5 7 12
 
Mixed tests
A1
A2
A9
A10
2 3 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials.
Lecture Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics.
Practical cases/ case studies in the classroom Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos i dilemes de diversos contextos professionals i concretament dels formadors de formadors.
Presentations / oral communications Es demanarà a cada alumne/a que presenti una breu exposició sobre algun tema preparat individualment o en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura.
Personal attention Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament de treballs de l'assignatura.

Personalized attention
Description
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment de desenvolupament de treballs de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Practical cases/ case studies in the classroom
A9
A10
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe 35%
Presentations / oral communications
A1
A2
A9
A10
Es farà presentació oral d'un treball de l'assignatura 25%
Mixed tests
A1
A2
A9
A10
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica 40%
Others  
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic Marcelo, C y Vaillant, D, Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar?, 2009, Narcea
Bolivar, Domingo y Fernandez Cruz, La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología, 2001, Editorial La Muralla
Hortal, A., Etica general de las profesiones., 2002, Desclé de Brower
COPEC, Codi deontològic dels pedagogs, Consultat 2015, On-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontolog

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.