DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) DESENVOLUPAMENT I ÈTICA PROFESSIONAL APLICADA A LA FORMACIÓ I ENTORNS TECNOLÒGICS Codi 11214215
Ensenyament
Grau de Pedagogia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
NEGRILLO FALCO, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carme.negrillo@urv.cat
Professors/es
NEGRILLO FALCO, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptualització de professió, desenvolupament professional i formació permanent.
2. Anàlsi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació.
3. Fonamentació teòrica de la identitat profesional del pedagog/a.
4. Funcions i competències del pedagog/a.
5. Itineraris de desenvolupament professional del professional de l'educació.
6. Recursos de desenvolupament professional. - Autoconeixement i presa de decisions.
- Pràctica reflexiva
-Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
- Altres
7. Ètica professional - Fonaments ètica professional en educació
- Êtica i marc legal d'actuació dels professionals de l'educació
- Codi deontòlogic
- Dilemes ètics professionals
8. Desenvolupament i ètica professional aplicada a la formació i entorns tecnológics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 4 7
Sessió Magistral
20 30 50
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
15 23 38
Presentacions / exposicions
15 23 38
Atenció personalitzada
5 7 12
 
Proves mixtes
2 3 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials.
Sessió Magistral Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos de diversos contextos professionals.
Presentacions / exposicions Es demanarà que cada alumne/a presenti una exposició sobre algun tema preparat en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura.
Atenció personalitzada Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament dels treballs de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i seguiment del desenvolupament de presentacions i treballs de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà els supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe. 35&
Presentacions / exposicions
Es farà una presentació oral d'un treball de l'assignatura 25%
Proves mixtes
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Aguilar, D. Garcia, J, Competencias profesionales del pedagogo., Ed. Aljibe, 2011
Marcelo, C i Vaillant, D, Desarrollo profesional docente. ¿Cómo se aprendre a enseñar?, Ed. Narcea, 2009
Velaz, C y Vaillant, D, Aprendizaje y desarrollo profesional docente. Metas educativas 2021, Fundación Santillana, 2009
Bolivar, A. Domingo,J y Fernández Cruz, M., La investigación biogràfica-narrativa en educación. Enfoque y metodologia., Ed. La Muralla, 2001
Covey, E., Los siete hábitos de la gente altamente efectiva., Ed. Paidós, 2004
Schön, D., El profesional reflexivo, Ed. Paidós, 1998
Hortal, A, Ètica general de las profesiones., Descleé de Brower, 2002
COPEC, Codi deontològic pedagogs, on-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontologia.pdf, Consultat 2015
Barroso Asenjo, P., Cuatro principios de ética en internet, on-line http://www.ehu.eus/zer/hemeroteca/pdfs/zer03-02-barroso.pdf, Consultado 2015

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent