Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Conceptualització de professió, desenvolupament professional i formació permanent. |
|
2. Anàlsi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació. |
|
3. Fonamentació teòrica de la identitat profesional del pedagog/a. |
|
4. Funcions i competències del pedagog/a. |
|
5. Itineraris de desenvolupament professional del professional de l'educació. |
|
6. Recursos de desenvolupament professional. |
- Autoconeixement i presa de decisions.
- Pràctica reflexiva
-Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
- Altres |
7. Ètica professional |
- Fonaments ètica professional en educació
- Êtica i marc legal d'actuació dels professionals de l'educació
- Codi deontòlogic
- Dilemes ètics professionals |
8. Desenvolupament i ètica professional aplicada a la formació i entorns tecnológics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
23 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
7 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos de diversos contextos professionals. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà que cada alumne/a presenti una exposició sobre algun tema preparat en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament dels treballs de l'assignatura. |
Descripció |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i seguiment del desenvolupament de presentacions i treballs de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà els supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe. |
35& |
Presentacions / exposicions |
|
Es farà una presentació oral d'un treball de l'assignatura |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Aguilar, D. Garcia, J, Competencias profesionales del pedagogo., Ed. Aljibe, 2011
Marcelo, C i Vaillant, D, Desarrollo profesional docente. ¿Cómo se aprendre a enseñar?, Ed. Narcea, 2009
Velaz, C y Vaillant, D, Aprendizaje y desarrollo profesional docente. Metas educativas 2021, Fundación Santillana, 2009
Bolivar, A. Domingo,J y Fernández Cruz, M., La investigación biogràfica-narrativa en educación. Enfoque y metodologia., Ed. La Muralla, 2001
Covey, E., Los siete hábitos de la gente altamente efectiva., Ed. Paidós, 2004
Schön, D., El profesional reflexivo, Ed. Paidós, 1998
Hortal, A, Ètica general de las profesiones., Descleé de Brower, 2002
COPEC, Codi deontològic pedagogs, on-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontologia.pdf, Consultat 2015
Barroso Asenjo, P., Cuatro principios de ética en internet, on-line http://www.ehu.eus/zer/hemeroteca/pdfs/zer03-02-barroso.pdf, Consultado 2015
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|