Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Conceptualització de professió, desenvolupament professional i formació permanent. |
|
2. Anàlsi de models i plataformes de desenvolupament i formació dels professionals de l'educació. |
|
3. Fonamentació teòrica de la identitat profesional del pedagog/a. |
|
4. Funcions i competències del pedagog/a. |
|
5. Itineraris de desenvolupament professional del professional de l'educació. |
|
6. Recursos de desenvolupament professional. |
- Autoconeixement i presa de decisions.
- Pràctica reflexiva
-Investigació biogràfica-narrativa
- Coaching
- Formació permanent
- Xarxes entre professionals
- Altres |
7. Ètica professional |
- Fonaments ètica professional en educació
- Êtica i marc legal d'actuació dels professionals de l'educació
- Codi deontòlogic
- Dilemes ètics professionals |
8. Desenvolupament i ètica professional aplicada a la formació i entorns tecnológics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
23 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
7 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament i ètica de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es presentaran casos i activitats per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos de diversos contextos professionals. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà que cada alumne/a presenti una exposició sobre algun tema preparat en parella relatiu a algun contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i el seguiment del desenvolupament dels treballs de l'assignatura. |
Descripció |
Es recomana l'assistència a tutories individuals per fer la preparació i seguiment del desenvolupament de presentacions i treballs de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà els supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe. |
35& |
Presentacions / exposicions |
|
Es farà una presentació oral d'un treball de l'assignatura |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Marcelo, C i Vaillant, D, Desarrollo profesional docente. ¿Cómo se aprendre a enseñar?, Ed. Narcea, 2009
Bolivar, A. Domingo,J y Fernández Cruz, M., La investigación biogràfica-narrativa en educación. Enfoque y metodologia., Ed. La Muralla, 2001
COBO SUERO, J.M. , Ética profesional en ciencias humanas y sociales , Madrid: Huerga y Fierro, 2001
COPEC, Codi deontològic pedagogs, on-line http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontologia.pdf, Consultat 2015
|
|
Complementària |
Velaz, C y Vaillant, D , Aprendizaje y desarrollo profesional docente. Metas educativas 2021 , Fundación Santillana , 2009
Hortal, A , Ètica general de las profesiones. , Descleé de Brower , 2002
Gardner, H., Las cinco mentes del futuro, Paidós Ibérica, 2008
Martínez Negrete, E, Hacia un código de ética para la educación virtual, basado en las cinco mentes del futuro , http://bdistancia.ecoesad.org.mx/?articulo=hacia-un-codigo-de-etica-para-la-educacion-virtual-basado, 2014
Barroso Asenjo, P. , Cuatro principios de ética en internet , on-line http://www.ehu.eus/zer/hemeroteca/pdfs/zer03-02-barroso.pdf , Consultado 2015
Varios autores, Veracidad y objetividad. Desafios éticos en la sociedad de la información, Fundación COSO de la Comunidad Valenciana para el Desarrollo de la Co municación y la Sociedad , 2003
Cerezo, H., Ética, ciencia y profesión: El papel del educador como referente ético, http://alef.mx/etica-ciencia-y-profesion-el-papel-del-educador-como-referente-etico/, 2013
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|