Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els processos històrics de l'educació en els àmbits autonòmic, estatal i internacional. |
| A4 |
Conèixer els principis i fonaments de la teoria del currículum i els processos d'ensenyament-aprenentatge. |
| A7 |
Dissenyar i avaluar programes d'intervenció i orientació pedagògica. |
| A9 |
Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional relacionat amb la - formació de formadors.
| | A4 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A7 |
Coneix els fonaments teòrics de la identitat professional.
| | A9 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Demostra un pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | B5 |
Treballa en equip analitzant els seus processos de treball des del punt de vista del lideratge.
| | B6 |
Defèn la seva carpeta d'aprenentatge per escrit i oralment.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1. Perspectivas internacionales en la dirección, supervisión y
evaluación en centros educativos
2. Funciones de la dirección, inspección educativa y agencias de
acreditación educativas
3. Estrategias de liderazgo y de supervisión educativos
4. La respuesta educativa a las necesidades personales y sociolaborales
5. Perspectivas internacionales en la formación ocupacional y
profesional: detección de necesidades y propuestas de acción. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
7 |
3.5 |
10.5 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
10 |
10 |
20 |
Simulació |
|
5 |
8 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
10 |
16 |
Proves orals |
|
6 |
5 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Detecció de coneixements previs, interessos i expectatives. Presentació i consens del programa.
|
Sessió Magistral |
Exposició i discussió entorn dels continguts conceptuals.
Treball sobre lectures de llibres i/o articles especialitzats.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi documental, estudis de casos, dinàmiques grupals, resolució de problemes.
|
Treballs |
-Realització de projectes i/o treballs d'investigació.
-Carpeta d'aprenentatge INDIVIDUAL sobre el procés de construcció de les seves competències de direcció, supervisió i avaluació educatives
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades amb professionals |
Simulació |
Realització de Jocs de rol sobre els diferents models directius |
Atenció personalitzada |
Seguiment i retroalimentació de les tasques de l'assignatura.
Tutories i feed-backs individuals i grupals. |
Descripció |
Seguiment i retroalimentació de les tasques de l'assignatura.
Tutories i feed-backs individuals i grupals.
*Si considereu tenir necessitats educatives específiques parleu amb el professorat per tal de fer les adaptacions que s’escaiguin.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Carpeta individual d'aprenentatge on es recull el procés de construcció de les competències de direcció, supervisió i avaluació educatives. |
|
Proves orals |
|
Defensa pública de la carpeta individual d'aprenentatge en què es detalla i s'exposa el procés de construcció i el producte final (evidències) de les competències de direcció, supervisió i avaluació educatives. |
|
Altres |
|
Participació activa en la dinàmica de la classe Conformació d'equips de treball 'excel.lents' |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1. Cal aprovar totes les activitats d'avaluació per tal de superar l'assignatura. 2. L'assignatura és presencial. En el cas de no poder assistir, com a més tard, fins la segona setmana un cop iniciat el curs, cal posar-se en contacte amb la professora responsable per a pactar un programa alternatiu. 3. Totes les produccions escrites i lliurades per part de l'estudiant/a han de reunir els requisits de CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA (veure l'espai Moodle). 4. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Bàsica |
AISCOW, M., WEST, M., Mejorar las escuelas. liderazgo y colaboración., 2008, Madrid: Narcea
COLÀS, P., BUENDÍA, L., Investigación educativa, 1998 (3a. edició), Sevilla: Alfar
FERNÁNDEZ CRUZ, M., Desarrollo profesional Docente, 2006, Granada: Grupo Editorial Universitario
FERNÁNDEZ CRUZ, M., Formación y Desarrollo de Profesionales de la educación. Un enfoque profundo., 2015, Wisconsin: Deep University Press
FERRERES, VS., GONZÁLEZ, SOTO, AP. (Editors), Evaluación para la mejora de los centros docentes., 2006, Madrid: Wolters Kluwer
GAIRÍN, J., Gestión del conocimiento y desarrollo organizativo., 2012, Madrid: Wolters Kluwer
GATHER, M., Innovar en el seno de la institución educativa., 2004, Barcelona: Graó
IRANZO, P., Asesoramiento pedagógico al profesorado., 2012, Madrid: Síntesis
KIRKPATRICK, D.L., KIRKPATRICK, J.D., Evaluación de centros., 2006, Barcelona: Gestión 2000
LYONS, N., El uso de la carpeta de aprendizaje. Propuestas para un nuevo profesionalismo docente., 1999, Buenos Aires: Amorortu
MATEO, J., La evaluación educativa, su pràctica y otras metáforas., 2000, Universidad de Barcelona
TEJADA, J., Formación de formadores., 2007, Madrid: Thomson
|
A més d'aquestes, s'usaran fonts provinents de revistes i repositoris internacionals. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ/11214110 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROCÉS FORMATIU I APRENENTATGE ADULT/11214206 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ/11214110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|