Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
| A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
| A11 |
Coordinar el disseny, aplicació i avaluació de programes d'educació i formació mitjançant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (e-learning). |
| A12 |
Assessorar en processos educatius. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Dissenya i desenvolupa un projecte d’Educació Cultural adreçat a un organisme o institució utilitzant les eines TIC com a eix vertebrador
| | A10 |
Dissenya i desenvolupa un projecte d’Educació Cultural adreçat a un organisme o institució utilitzant les eines TIC com a eix vertebrador
Analitza una entitat u organització cultural per tal de diagnorticar les seves capacitats i necessitats educatives
| | A11 |
Dissenya i desenvolupa un projecte d’Educació Cultural adreçat a un organisme o institució utilitzant les eines TIC com a eix vertebrador
| | A12 |
Dissenya i desenvolupa un projecte d’Educació Cultural adreçat a un organisme o institució utilitzant les eines TIC com a eix vertebrador
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Presenta oralment davant d’una comissió el projecte d’Educació Cultural
| | B3 |
Analitza una entitat u organització cultural per tal de diagnorticar les seves capacitats i necessitats educatives.
Presenta oralment davant d’una comissió el projecte d’Educació Cultural
| | B5 |
Presenta oralment davant d’una comissió el projecte d’Educació Cultural
| | B6 |
Analitza una entitat u organització cultural per tal de diagnorticar les seves capacitats i necessitats educatives.
Presenta oralment davant d’una comissió el projecte d’Educació Cultural
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. La cultura digital i la digitalització de l’educació i la cultura.
|
1.1. Glocalització dels conceptes d’educació i de cultura.
1.2. Espais digitals per a l’aprenentatge, cohesió social i cultura transformadora.
1.3 El pardigma digital. Un reset a l’educació i la cultura?
|
2. Sinergies entre l’educació i la cultura. |
2.1. Contexts formals. Ensenyaments artístics i musicals.
2.2. Contexts no formals i informals per a l’educació i la cultura.
2.3. Cohesió i sostenibilitat en un món en canvi continu. |
3. Educació, TIC i acció cultural transformadora. |
3.1. Civic Media o com crear comunitats i afavorir la participació ciutadana. |
4. Accés i accessibilitat a l’Educació i la cultura. El paper de les TIC. |
4.1. Les TIC, un nexe entre Educació i Cultura?
4.2. Accés a l’educació i a la cultura per a tots.
4.3. Programes i estratègies
4.4. Sinergies entre l’estratègia pública i la privada
4.5. El paper dels mitjans de comunicació en la difussió del discurs educatiu i cultural
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
20 |
10 |
30 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
10 |
10 |
20 |
Supervisió |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
24 |
28 |
Proves orals |
|
2 |
24 |
26 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Seminaris |
|
Debats |
|
Treballs |
|
Supervisió |
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Aquesta assignatura és de caràcter pràctic i pel seu enfoc es durà a terme un procés permanent de seguiment i acompanyament dels estudiants.
Els estudiants hauran de planificar, la primera setmana, tot el treballs i contrastar-lo amb la professora per a poder definir el pla i el calendari de treball necessaria per a poder desenvolupar l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Andrés, G. , Prácticas culturales en red: una reflexión sobre la participación y producción de los internautas, 2013, POLIANTEA, 8(14).
Armañanzas, E., El libro electrónico, una gran herramienta para la cultura y la educación. , 2010, En Actas del Congreso EuroIberoamericano. Alfabeti
Flórez, F. C., La cultura (desquiciada) en la época de la digitalización de las emociones, 2012, Revista de Occidente, (378), 69-88
Gay, A., Tecnología y sociedad, 2013, Latin American and Caribbean Journal of Engineerin
Gere, Ch., Algunas reflexiones sobre la cultura digital, 2010, Las humanidades en la era digital, 2010, Vol. 0, n
Gisbert, M.; Prats, M.; Fernández, A. & Cabrera, N., Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge?, 2015, Barcelona: Fundació Bofill
Gómez, P. R. B. , La sociedad del conocimiento y la tecnología informatizada, 2010, Revista Granma Ciencia, 13(2).
Gómez, A. R. , Información, cultura y formación: tres elementos esenciales del quehacer bibliotecológico, 2011, e-Ciencias de la Información, 1(2)
Guzmán, C. E. , La economía creativa: TIC, Industrias creativas y de los contenidos digitales. Una exploración conceptual, 2008, Anuario Ininco/Investigaciones de la Comunicación.
Hopenhayn, M. , Ser visibles o no ser nada: industrias culturales en el ojo del huracán, 2012, Polis. Revista Latinoamericana, (9)
Lázaro Cantabrana, J. L.; Estebanell Minguell, M. & Tedesco, J. C., nclusió i cohesió social en una societat digital, 2015, RUSC. Universities and Knowledge Society Journal,
Montagut, L. G., Gómez, F. J. D., & Sánchez, R. D. , Arte y restauración virtual, técnicas de digitalización 3D y métodos de reproducción aplicadas al patrimonio cultural., 2010, In VI Congreso Internacional" Restaurar la Me
Pascual, M. Q. , La revolución de los museos y las instituciones culturales, 2012, Telos: Cuadernos de comunicación e innovación, (90
Pereira-Uzal, J. M., & Robledano-Arillo, J. , Uso de tecnologías 3D en la digitalización y difusión de documentos de alto valor patrimonial, 2013, El profesional de la información, 22(3), 215-223.
Sáez Vacas, F. , Digitalización social. Un proceso sin precedentes y sin control, 2009, TELOS, 81, 95-98
Sáez Vacas, F. , Cultura y tecnología en el Nuevo Entorno Tecnosocial., 2011, Madrid:Fundación Rogelio Segovia para el Desarroll
Sánchez, M., & Isabel, M. , El debate sobre la digitalización en el contexto europeo: ¿Google Books vs. Europeana?., 2012, Universidad de Salamanca
Solano, J. , Los museos en la palma de la mano: hacia la universalización de la cultura, 2012, Telos: Cuadernos de comunicación e innovación, (90
Torres, J. C., Cano, P., Melero, J., España, M., & Moreno, J. , Aplicaciones de la digitalización 3D del patrimonio., 2010, VAR, Virtual Archaelogy Review, 1(1), 51-54
Yáñez-Aldecoa, C.; Okada, A. & Palau, R., Nous escenaris d’aprenentatge per al segle XXI relacionats amb l’educació, la cultura i la tecnologia, 2015, Universities and Knowledge Society Journal, 12(2),
Zallo, R. , Territorio, Cultura y Comunicación en la Unión Europea e Iberoamérica: una propuesta de cooperación interterritorial, 2011, La Laguna: Sociedad Latina de Comunicación Social.
|
Armañanzas, E. (2010). El libro electrónico, una gran
herramienta para la cultura y la educación. In Actas del Congreso
EuroIberoamericano. Alfabetiza ción mediática y culturas digitales. |
Complementària |
, , ,
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura no té cap prerequisit. No cal haver cursat cap assignatura anteriorment.
L'objectiu fonamental d'aquesta és ajudar a descobrir i perfilar nous espais i sortides professionals per als Pedagogs vinculant el treball de la matèria a la pràctica diària d'institucions i equipaments relacionats amb el món de l'Educació i la cultura utilitzant les TIC com a eix articulador. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|