Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A7 |
Dissenyar i organitzar recursos, projectes i serveis socioeducatius. |
| A8 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l'anàlisi de la realitat social. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Identifica els elements que configuren l'organització i la gestió d'una institució educativa i com aquests poden incidir en les processos d'intervenció.
Entén conceptualment el que suposa la planificació del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Descobreix els diferents nivells de planificació del procés d'ensenyament-aprenentatge tant en l'àmbit formal com no formal.
Entén la necessitat i importància del disseny de la programació de l'aprenentatge, diferenciant els diversos elements que la configuren.
| | A7 |
Identifica els elements que configuren l'organització i la gestió d'una institució educativa i com aquests poden incidir en les processos d'intervenció.
Entén conceptualment el que suposa la planificació del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Entén la necessitat i importància del disseny de la programació de l'aprenentatge, diferenciant els diversos elements que la configuren.
| | A8 |
Identifica els elements que configuren l'organització i la gestió d'una institució educativa i com aquests poden incidir en les processos d'intervenció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Dirigeix reunions amb eficàcia
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Participa en el treball en equip i realitza aportacions interessants.
| | B8 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. PLANIFICACIÓ I PROGRAMACIÓ DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA |
1.1. Concepte d´intervenció educativa
1.2. Conceptualització de planificació
1.3. Nivells de la planificació
1.4. Disseny de programes i projectes |
2. ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE CENTRES, SERVEIS I INSTITUCIONS EDUCATIVES |
2.1. Conceptualització
2.2. Estructura organitzativa
2.3. Condicionants de la intervenció educativa
2.4. Lideratge i direcció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Debats |
|
10 |
5 |
15 |
Treballs |
|
16 |
16 |
32 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
40 |
120 |
160 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
4 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la matèria i coneixement del grup
|
Sessió Magistral |
Desenvolupament de continguts teòrics |
Debats |
Participació i discussió al grup classe sobre aspectes de la matèria i activitats realitzades |
Treballs |
Realització d´un treball que comporta l'aplicació de tots els continguts treballats a classe |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral i en grup de diferents activitats. |
Resolució de problemes, exercicis |
Activitats, de diversa índole, que complementen i aprofundeixen en el continguts teòrics i en la consequció de les competències. Es desenvolupen a l'aula i fora de l'aula. |
Atenció personalitzada |
Es concretarà unes sessions de tutoria específica per fer el seguiment de les diferents tasques. |
Descripció |
Per resoldre dubtes i orientar les tasques que l'alumne al llarg de l'assignatura va desenvolupant. Es durà a terme de forma presencial, a l'aula i per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball
(Cal una qualificació mínima de 5 per tal de fer mitja amb la resta d'activitats) |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Diverses activitats que es desenvoluparan a l'aula i fora de l'aula.
(Cal una qualificació mínima de 5 per tal de fer mitja amb la resta d'activitats) |
45% |
Proves mixtes |
|
Prova
(Cal una qualificació mínima de 5 per tal de fer mitja amb la resta d'activitats) |
25% |
Altres |
|
Autoavaluació |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Els estudiants que no poden assistir regularment a les classes han de parlar amb el coordinador/a de matèria abans del 15 d'octubre, que li facilitarà un pla de treball que li permeti poder superar l'assignatura.
- D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.
- En cas de no haver superat la matèria amb l'avaluació continuada, hi haurà una segona convocatòria que consistirà en un examen i la rectificació de les activitats desenvolupades al llarg del curs que no hagin tingut una qualificació mínima de 5.
|
Bàsica |
BRETONES, E. (Coord.), Planificació i avaluació en el camp de l'educació social, 2010, UOC
FELIZ,, T. (Coord.), Diseño de programas de educación social, 2010, McGraw Hill
FULLAN, M., Liderar en una cultura de cambio, 2002, Octaedro
PÉREZ, G. , Elaboración de proyectos sociales. Casos Prácticos , 2008, Narcea
RODRIGUEZ, A. (Coord.) , Psicologia de les organitzacions (XP08/10513/02600), 2009, UOC
RODRÍGUEZ, J. (Coord.), Avaluació i tècniques d'intervenció social, 2008, UOC
Carrasco, M.J., Conocer y comprender las organizaciones educativas, Piramide, 2013
|
|
Complementària |
ANDER-EGG, E. , La planificación educativa. Conceptos, métodos, estrategias y técnicas para educadores , 1996, Magisterio del río de la Plata
BOLÍVAR, A., Los centros educativos como organizaciones que aprenden: Promesas y realidades, 2000, Muralla
FERNANDEZ, P., Metodología de gestión de centros educativos: estructura, organización y planificación del trabajo en el centro educativo. , 2005, Ideas Propias
GATHER, M., Innovar en el seno de la institución escolar, 2004, Graó
GORDO, G, Centros educativos ¿Islas o nodos? Los centros como organizaciones-red., 2010, Graó
NAVAJO, P. , Planificación estratégica en organzaciones no lucrativas. Guía participativa basada en valores , 2009, Narcea
SALVADOR, F.;RODRÍGUEZ J.L. y BOLÍVAR, A., Diccionario enciclopédico de didáctica, 2004, Aljibe
SENGE. P., La quinta disciplina en la práctica. Estrategias y herramientas para construir la organización abierta al aprendizaje , 1995, Granica
SENRA, M. Y VALLES, J. , Compendio conceptual de la Educación Social , 2010, Piramide
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|