Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l'evolució històrica de l'Educació Social. |
| A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A8 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l'anàlisi de la realitat social. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza la identitat professional pròpia pel que fa a la deontologia professional de l'educador social.
| | A2 |
Analitza els conceptes de professió, desenvolupament professional del educador social i ètica professional.
Coneix els fonaments teòrics de la ètica professional i el codi deontològic.
Coneix els sistemes d'actualització i formació permament en l'Educació social.
Reconstrueix el procés d'aprenentatge de la matèria.
| | A3 |
Dissenya i desenvolupa processos de pràctica reflexiva en els contextos de treball i intervenció socioeducativa.
| | A8 |
Analitza les implicacions de les funcions i competències professionals.
Gestiona informació sobre els propi desenvolupament professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Conceptes de professió, desenvolupament professional de l’educador social i ètica professional.
2. Funcions i competèncias professionals de l’educador social
3. Fonaments teòrics de l’ètica professional i el codi deontològic de l’educador social.
4. Identitat professional en relació a la deontologia professional de l’educador social.
5. Sistemes d’actualització i formació permanent a l’Educació Social.
6. La pràctica reflexiva als contextos de treball i intervenció socioeducativa.
7. La investigació biogràfico-narrativa com recurs de desenvolupament professional.
8. Altres exemples actuals de desenvolupament professional.
|
|
9. Casos i dilemes ètics professionals. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
15 |
25 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran casos i activitats pràctiques per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos de diversos contextos socioeducatius. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà que cada alumne/a presenti una breu exposició sobre algun tema preparat en equip/parella relatiu a algun contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es recomana l'assistència a tutories per fer la preparació el seguiment del desenvolupament de presentacions i tasques d'avaluació de l'assignatura.
|
Descripció |
Es recomana l'assistència a tutories per fer la preparació el seguiment del desenvolupament de presentacions i tasques d'avaluació de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà els supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Es farà una presentació oral d'un petit treball de l'assignatura. |
15% |
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica. |
40% |
Altres |
|
Es pot pactar amb l'alumnat alguna activitat complementària d'avaluació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura ofereix la possibilitat de participar en una experiència d'aprenentatge-servei que correspon a un total de 1,2 crèdits. Aquesta activitat està validada pel Consell de govern de la URV i per tant rebrà el reconeixement corresponent. L'aprenentatge-servei és una activitat opcional dins l'assignatura. |
Bàsica |
ASEDES, CGCEES, Documents professionalitzadors:Educador social, codi deontològic, funcions i competències., ASOCIACIÓN ESTATAL DE EDUCACIÓN SOCIAL - ASEDES, 2006
Hortal, A,, Ética general de las profesiones., Desclée de Brower, 2002
Domingo, J, Dimensiones-clave para el desarrollo profesional del educador social., Revista de Ciencias de la Educación, 196, 503-522, 2003
Planella, J.i Villar, J., L’educació social: projectes, perspectives i canvis, Ed. Pleniluni. Barcelona , 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|