Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A10 |
Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B3 |
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
T1.- Intervenció socioeducativa a la família com a agència de socialització.
T2.- Intervenció socioeducativa per a la promoció de l'èxit educatiu.
T3.- Intervenció socioeducativa per a una convivència intercultural. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
1 |
5 |
Sessió Magistral |
|
17 |
9 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
17 |
30 |
47 |
Treballs |
|
4 |
30 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
1 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
29 |
33 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Es presentarà l'assignatura de manera detallada.
- Es faran els equips de treball per a la confecció del treball.
|
Sessió Magistral |
Exposició de les nocions conceptuals pròpies de l'assignatura. L'estil de presentació dels continguts requerirà la participació i atenció activa de l'alumnat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de diversos exercicis de caràcter eminentment aplicat: anàlisi i comentari de documents audiovisuals, supòsits pràctics, seminaris d'articles, ressenya de lectures, etcètera. La majoria d'aquestes activitats es duran a terme a classe amb l'assessorament del professor. |
Treballs |
Confecció d'un treball al voltant d'un tòpic vinculat a un dels tres blocs temàtics de l'assignatura. El treball comportarà l'aprofundiment teòric així com el disseny d'una acció d'intervenció factible. Els grups estaran formats per 2 persones. |
Atenció personalitzada |
L'alumnat tindrà a la seva disposició una atenció tutorial per guiar en el procés d'aprenentatge (a nivell individual o grupal). |
Descripció |
- L'assistència és obligatòria i es tindrà en compte la participació a classe.
- Els estudiants que no puguin assistir a les classes i es vulguin acollir al pla alternatiu de la matèria, han de comunicar-ho abans del 6.10.2021. Després d'aquest termini, no serà possible acollir-se al pla alternatiu.
- Per aprovar la matèria s'ha de superar el 50% de les tres parts (Treball, Examen i Seminaris).
- Un treball amb parts plagiades o tot el treball plagiat, se suspendrà sense possibilitat de recuperació en la primera convocatòria.
- Al Moodle només es penjarà un resum del power point utilitzat a classe.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es valorarà la implicació, la qualitat científica de les argumentacions, la claredat expressiva de les argumentacions, així com, les respostes estructurades i orientades a una pràctica tècnica correcta.
|
25% |
Treballs |
|
Es valorarà: la cohesió i eficiència del treball en equip desenvolupat pel grup, la correcció formal i estètica de la presentació, la qualitat académica i científica del treball, la iniciativa i rigor en el disseny d'intervenció plantejat. |
40% |
Proves mixtes |
|
La concreció, la capacitat de deducció i associació de nocions conceptuals i el nivell de reflexió de les respostes |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Elisa GALLACH SOLANO, Abordaje psicosocial de personas con enfermedad mental severa. De la cronicidad a la recuperación., InterSalud, 2010,
IMSERSO, La salud es cosa de todos., 2005,
Julio VALLEJO RUILOBA, Introducción a la psicopatología y la psiquiatría., Editorial MASSON (7ª edición),
R.FEITO, Éxito escolar para todos., Revista Iberoamericana de Educación, nº50 (pp.131-151) - 2009,
Arturo CANALDA GONZÁLEZ, En búsqueda del éxito educativo: realidades y soluciones., Fundación ANTENA3 (2010),
E. ARRANZ y A.OLIVA (coords.), Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares., Editorial PIRÁMIDE (2010),
M.C.AGUILAR, Educación Familiar: una propuesta disciplinar y curricular., Editorial ALJIBE (2002),
John Bowlby, Vínculos afectivos: formación, desarrollo y pérdida, Ediciones Morata (6a edición),
Richard G. ERSKINE, Más allá de la empatía: una terapia de contacto-en-la-relación, Editorial Desclée de Brouwer,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|