Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A4 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A4 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A6 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Tema1:Història i situació actual de l'atenció a la infància i adolescència. |
|
Tema 2: Maltractament infantil. |
|
Tema 3: Intervenció dels professionals |
|
Tema 4:Tècniques d´avaluació i diagnòstic |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Realització de diferents treballs individuals i en grup. |
Atenció personalitzada |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura. Orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic. |
Descripció |
Seguiment i retroalimentació de les tasques de la matèria(tutories, revisió presencial o telemàtica de treballs, ...) tant individuals com grupals.
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura. Orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic: carmen.ponce@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball en grup
Treball individual |
35%
35%
|
Proves mixtes |
|
Prova escrita |
30% |
Altres |
|
L'examen s'haurà d'aprovar amb un mínim de 5 per poder fer la mitja amb les altres activitats de l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. L´assistència a classe és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del 26 de setembre, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
|
Bàsica |
, , ,
ARRUABARRENA MADARIAGA, M. IGNACIA. i altres, El Maltrato Infantil. Detección, notificación, investigación y evaluación, 1, 2 i 3, Programa de mejora del sistema de atención social a la infancia (SASI), , , Madrid, 1995.
ARRUABARRENA MADARIAGA, M. IGNACIA (coord.), , Guía de actuacion en situaciones de desprotecció infantil, , Diputación Foral de Gipuzkoa
BALSELLS, M.A.,, Maltractament infantil i educació familiar, , 1997, Universitat de Lleida, Lleida.
BARUDY, J. i DANTAGNAN, M, Los Buenos tratos a la infancia: parentalidad, apego y resiliencia, , 2005, Gedisea, Barcelona.
DE PALMA DEL TESO, ANGELES, Administraciones públicas y protección de la infància. En especial, estudio de la tutela administrativa de los menores desamparados, , INAP, Madrid, 2006.
De PAUL OCHOTORENA, JOAQUIN i ARRUABARRENA MADARIAGA, M. IGNACIA, Manual de Protección Infantil, , Barcelona, 2007.
De PAUL OCHOTORENA, JOAQUIN i ARRUABARRENA MADARIAGA, M. IGNACIA, Maltrato a los niños en la familia: evaluación y tratamiento,, , Madrid, 2001.
INGLÈS I PRATS, ANTONI (Dir.), , El maltractament d’infants a Catalunya. Quants. Com. Per què, , , Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzad
LÓPEZ SÁNCHEZ, FÉLIX i altres, , Necesidades de la infancia y protección infantil. Actuaciones frente a los malos tratos y desamparo de menors, 2, Programa de mejora del sistema de atención social a la infancia (SASI), , , Madrid, 1995.
MARTÍNEZ GARCÍA, CLARA (Coord.),, Los sistemas de protección de menores en la España de las Autonomías. Situación de riesgo y desamparo de menores. Acogimiento familiar y acogimiento residencial, , Madrid, 2007.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ, JULIETA, seguridad jurídica en el Sistema de Protección de Menores Español, , Navarra, 2009.
VV.AA,, Intervención en situaciones de desprotección infantil, , Diputación Foral de Bizkaia, 2005.
VV.AA.,, Model de prevenció i detecció de situacions de risc social a la infància i l’adolescència, Col·lecció Documents de Treball, núm. 6,, , Diputació de Barcelona, 2009.
VARIS MEMBRES CTIC TARRAGONÈS , Protocol de coordinació d’actuacions per a la prevenció i l’abordatge del maltractament prenatal, col•lecció eines 9, Generalitat de Catalunya (Institut Català de serveis socials)., Barcelona 2010
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|