Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A4 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A4 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
1. Polítiques socials i models familiars. |
|
2. Família en risc psicosocial. |
|
3. Parentalitat positiva. |
|
4. Programes d'educació familiar per a la preservació familiar i per a la reunificació familiar. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
17 |
51 |
68 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treball, que realitza l'alumne, vinculat amb els continguts de la matèria. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura.
Orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup.
Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Anàlisi de documents, resolució de problemes i exercics, debats, etc. de forma individual o en grup. |
20% |
Treballs |
|
Disseny d'una acció socioeducativa en families. |
40% |
Proves mixtes |
|
Prova dels continguts de l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 19 de setembre, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura. L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. |
Bàsica |
ALCHOURRÓN, M. y OTROS., Resiliencia: descubriendo las propias fortalezas, 2001, Paidós, Buenos Aires.
BALSELLS, M.A., Maltractament infantil i educació familiar, 1997, Universitat de Lleida, Lleida.
BARUDY, J. i DANTAGNAN, M., Los Buenos tratos a la infancia: parentalidad, apego y resiliencia, 2005, Gedisea, Barcelona.
BOUTIN, G. y DURNING, P., Intervenciones socioeducativas en el medio familiar, 1997, Narcea, Madrid.
BRONFENBRENNER, U., La Ecología del desarrollo humano: experimentos en entornos naturales y diseñados , 1987, Paidós, Barcelona.
FORÉS, A. y GRANÉ, J. , La resiliencia: crecer desde la adversidad, 2008, Plataforma, Barcelona.
GERVILLA, A., Família y educación familiar: conceptos clave, situación actual y valores, 2008, Narcea, Madrid.
GOLOMBOK, S. , Models de família: què és el que compta de debò?, 2006, Graó, Barcelona.
GÓMEZ, C. Y OTROS. , Infancia y familias: realidades y tendencias, 2004, Ariel, Barcelona.
GÓMEZ, F. y OTROS, Intervención social con familias, 2008, McGraw Hill, Madrid.
GRACIA, E. y MUSITU, G., Psicología social de la familia, 2000, Paidós, Barcelona.
NAVARRO, I.; MUSITU, G. y HERRERO, J., Familias y problemas: un programa especializado de intervención psicosocial, 2007, Sintesis, Madrid.
RODRIGO, M.J., Preservación familiar : un enfoque positivo para la intervención con familias, 2008, Pirámide, Madrid.
RODRIGO, M.J. y PALACIOS, J., Familia y desarrollo humano, 1998, Alianza, Madrid.
SOTO, J., Manual del educador/a familiar, 2001, Asetil Educación de calle, Vigo.
VALDIVIA, M.C., Madres y padres competentes : claves para optimizar las relaciones con nuestros hijos e hijas , 2012, Graó, Barcelona.
WALSH, F. , Resilencia familiar: estrategias para su fortalecimiento, 2005, Amorrortu Editores, Buenos Aires.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|