Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A4 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A4 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts documentals i la bibliografia.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Intervenció socioeducativa en les dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament. |
|
2. Orientació a les famílies amb fills amb necessitats especials. |
|
3. Recursos i serveis per l'atenció als nens/es amb necessitats especials i a les seves famílies. |
|
4. El rol de l'educador/a social: actitud i treball en xarxa. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
17 |
51 |
68 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treball, que realitza l'alumne, vinculat amb els continguts de la matèria. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura.
Orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup.
Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Anàlisi de documents, resolució de problemes i exercicis, debats, etc. de forma individual o en grup. |
35% |
Treballs |
|
Treball en grup relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
35% |
Proves mixtes |
|
Prova dels continguts de l'assignatura. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 30 de setembre, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura. L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Buisán, N., Carmona, C., García, K., Noguer, S. y Rigau, E. , El niño incomprendido, 2009, Amat, Barcelona
García, L., Martñinez, M. de C., Orientación educativa en la família y en la escuela. Casos resueltos, 2003, Dykinson, Madrid
Martín, E. y Mauri, T. (Coord.), Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva, 2011, Graó, Barcelona
Martínez, M.A. y Cuesta, J.L. (Coord.), Todo sobre el autismo. Los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA) Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia, 2012, Altaria, Tarragona.
Martínez, M. de C., Álvarez, B., Fernandez, A.P., Orientación familiar. Contextos, evaluación e intervención, 2009, Sanz y Torres, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|