Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A4 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A4 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts documentals i la bibliografia.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Intervenció socioeducativa en les dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament. |
|
2. Orientació a les famílies amb fills amb necessitats especials. |
|
3. Recursos i serveis per l'atenció als nens/es amb necessitats especials i a les seves famílies. |
|
4. El rol de l'educador/a social: actitud i treball en xarxa. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
Treballs |
|
12 |
36 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
4 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treball, que realitza l'alumne, vinculat amb els continguts de la matèria. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura i orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21, la tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Anàlisi de documents, resolució de problemes i exercicis, debats, etc. de forma individual o en grup. |
35% |
Treballs |
|
Treball en grup relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
35% |
Proves mixtes |
|
Prova dels continguts de l'assignatura. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 30 de setembre, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
- L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. Es preveu una segona convocatòria, per a l'alumnat que no superi la prova de la primera.
- D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.
|
Bàsica |
Buisán, N., Carmona, C., García, K., Noguer, S. y Rigau, E. , El niño incomprendido, 2009, Amat, Barcelona
García, L., Martñinez, M. de C., Orientación educativa en la família y en la escuela. Casos resueltos, 2003, Dykinson, Madrid
Martín, E. y Mauri, T. (Coord.), Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva, 2011, Graó, Barcelona
Martínez, M.A. y Cuesta, J.L. (Coord.), Todo sobre el autismo. Los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA) Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia, 2012, Altaria, Tarragona.
Martínez, M. de C., Álvarez, B., Fernandez, A.P., Orientación familiar. Contextos, evaluación e intervención, 2009, Sanz y Torres, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|