Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts documentals i la bibliografia.
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A10 |
Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa.
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C6 |
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Desenvolupament professional en la intervenció socioeducativa en infància i família.
2. Desenvolupament moral i ètica professional en la intervenció socioeducativa en infància i família.
3. Valors i principis de referència de l'educador/a social en la intervenció socioeducativa en infància i família, al món actual.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
15 |
25 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la seva aplicació per al desenvolupament de la professió a través d'activitats pràctiques i participatives inicials. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals es presentarà la teoria de l'assignatura juntament amb exemples pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran casos i activitats pràctiques per poder aplicar i referenciar la teoria. S'analitzaran casos de diversos contextos socioeducatius. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà que cada alumne/a presenti una breu exposició sobre algun tema preparat en equip/parella relatiu a algun contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es recomana l'assistència a tutories per fer la preparació el seguiment del desenvolupament de presentacions i tasques d'avaluació de l'assignatura. |
Descripció |
Es recomana l'assistència a tutories per fer la preparació el seguiment del desenvolupament de presentacions i tasques d'avaluació de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es realitzarà una carpeta d'aprenentatge que recollirà els supòsits, pràctiques i activitats realitzades a classe. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Es farà una presentació oral d'un petit treball de l'assignatura. |
15% |
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova escrita amb preguntes d'argumentació teòrica i aplicació pràctica. |
40% |
Altres |
|
Es pot pactar amb l'alumnat alguna activitat complementària d'avaluació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura ofereix la possibilitat de participar en una experiència d'aprenentatge-servei que correspon a un total de 1,2 crèdits. Aquesta activitat està validada pel Consell de govern de la URV i per tant rebrà el reconeixement corresponent. L'aprenentatge-servei és una activitat opcional dins l'assignatura. |
Bàsica |
, ASEDES, CGCEES, Documents professionalitzadors:Educador social, codi deontològic, funcions i competències., ASOCIACIÓN ESTATAL DE EDUCACIÓN SOCIAL - ASEDES, 2006, ,
, Hortal, A,, Ética general de las profesiones., Desclée de Brower, 2002, ,
, Planella, J.i Villar, J., L’educació social: projectes, perspectives i canvis, Ed. Pleniluni. Barcelona , 2003, ,
, Domingo, J, Dimensiones-clave para el desarrollo profesional del educador social., Revista de Ciencias de la Educación, 196, 503-522, 2003, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|