Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts en el currículum escolar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
S'expressa amb fluïdesa, precisió i eficàcia en la llengua oral i escrita.
Domina l'ús d'una llengua estrangera.
Coneix el currículum escolar de les llengües i la literatura.
Coneix el procés d'aprenentatge del llenguatge escrit i el seu ensenyament.
Domina estratègies d'hàbits de lectura i escriptura.
Coneix les metodologies de l'ensenyament d'una llengua estrangera corresponent a l'etapa.
Coneix les dificultats per a l'aprenentatge de les llengües i és capaç de resoldre situacions d'interacció lingüística a l'aula.
Desenvolupa i avalua recursos didàctics apropiats a l'aula de primària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1- Els mestres i la llengua
|
|
2- Llengua 1 i llengua 2
3- Teories de l' adquisició (aprenentatge) de la L1-L2 (entornos bilingües)
4-L'aprenentatge d'una L3 (en entorn bilingües)
5.-Factores que intervenen en l' adquisició-aprenentatge de la L2
6- L'aprenentatge de la llengua
7- Programació de l'àrea de llengua
8- Coneixement i ús de la llengua. Les habilitats lingüístiques.
9- Enfocaments en l'ensenyament de la llengua.
10- Sociolingüística
11- Literatura |
-Bilingüísme
-Conductisme, innatisme, interaccionisme i conexionisme.
-Conductisme
-Innatisme: Gramàtica Universal, “Monitor Model “ (Krashen)
-Connexionisme,Interaccionisme
- Intel.ligència, aptitud, personalitat, motivació, actitud, "learner preferences", "learner beliefs", edat d'adquisició.
Llengua instrument de comunicació i ús
Aprenentatge de la lectoescriptura, i després què?
L'avaluació
Comprensió oral, expressió oral, comprenió lectora i expressió escrita.
Text, morfosintaxis, lèxic, pronunciació i ortografia.
La llengua com a fet social
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
25 |
35 |
Sessió Magistral |
|
14 |
30 |
44 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
3 |
6 |
9 |
Treballs |
|
11 |
23 |
34 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs. |
Presentacions / exposicions |
Presentacio i explicacio de continguts amb suport digital. Reflexio sobre els conceptes emprats a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Analis i resolucio de situacions de caire didactic relacionades amb aspectes teorics i practics desenvolupats a les sessions de classe magistral degudament justificades i detallades. |
Treballs |
El treball preten sintetitzar la reflexio de l'estudiant i servir de compilacio del material treballat i desenvolupat aixi com d'aprofundiment en algun tema. Es valorara la qualitat, la innovacio de la informacio aixi com l'esperit critic i constructiu. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pratic, la teoria d'un ambit de coneixement en un context determinat. Partint de la realitat actual de les aules (1x1). |
Descripció |
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposicio oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (si es el cas, previa presentacio escrita). Es tindra en compte la motivacio, la capacitat per resoldre els dubtes plantejats aixi com l'avaluacio entre iguals i la col.laboracio en les sessions. |
20% |
Sessió Magistral |
|
Examens sobre els continguts de l'assignatura. |
40% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Es tindra en compte la capacitat de resolucio de problemes plantejats, aixi com l'analisis, la justificacio i el plantejament. |
10% |
Treballs |
|
S'avaluara la sintesi i la reflexio dels continguts treballats al llarg de l'assignatura aixi com la qualitat de la informacio, la innovacio, l'esperit critic i practic. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Exercicis practics a traves de les TIC aplicant de forma practica un contingut teoric potecialment realitzable a l'aula. |
10% |
Altres |
|
Es valorara la motivacio, participacio i evolucio de l'alumne. |
10%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES
CASSANY,D (2010) Ensenyar llengua. GRAÓ
DDAA. Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. Rossa Sensat
ELLIS, R (1997) Understanding Second Language Acquisition. OUP
ELLIS, R (2001) The Study of Second Language Acquisition. OUP
HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN
LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP
LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP
MENDOZA,A (2003) Didàctica de la lengua y la literatura para primaria.PRENICE HALL
SCRIVENER, J (2005) Learning Teaching. Macmillan Books for Teachers.
TEBEROSKY,A (2001) Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure. VICENS VIVES
Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HABILITATS COMUNICATIVES/11234004 |
|
|
Altres comentaris |
Per aprovar l'assignatura l'alumne ha de tenir un resultat positiu en la prova de continguts.
Dos apartats del contingut del temari es realitzaran en llengua anglesa, l'avaluació d'aquests apartats serà consequentment en aquesta llengua(2/11 del temari)
Csl tenir un domini suficient. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|