DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11234207
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Adreça electrònica edwardalvar.lockhart@urv.cat
Professors/es
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura pretén donar un lloc a l'alumnat per practicar i perfeccionar el seu domini de l'anglès. Això es farà a través de l'aprenentatge basat en tasques (taskbased learning) i amb uns continguts relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua estrangera. Així l'assignatura tindrà un primer focus: la llengua; però també en tindrà un segon: familiaritzar-se amb continguts relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües estrangeres i començar a dominar el seu argot.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A10 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A10 Coneix les corrents importants dintre de l'ensenyament i aprenentatge de llengües estrangeres.
Mostra capaçitat d'administració de les tasques tant per treballs autònoms com per treballs en grup.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe

Continguts
Tema Subtema
Us comunicatiu de la llengua estrangera Coneixement i relació amb els altres
Tecnologies de l'aprenentatge i la comuncació Eines 2.0 que es poden fer servir a les classes de llengua estrangera
Metodologies de l'ensenyament i l'aprenentatge - L'aprenentatge a través de tasques: introducció i vivenciació.
- Eines de la Programació Neuro-Lingüística que ens permetin millorar la nostra tasca docent

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A10
C1
4 0 4
Sessió Magistral
A10
C1
2 4 6
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
8 6 14
Simulació
A10
B5
C1
4 6 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
8 16 24
Presentacions / exposicions
A10
B5
C1
4 8 12
Atenció personalitzada
C1
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes, corrents o tècniques relacionades amb la temàtica de l'assignatura.
Simulació Pràctica de les eines necessàries per a l'elaboració de la tasca final.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Preparació en grup del projecte final que hauràn de presentar davant els altres.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un treball fet en grup (prèvia presentació escrita).

Atenció personalitzada
Descripció
Per tal de conèixer millor a l'alumnat i tenir una millor idea de la seva competència lingüística en anglès, es proposarà als alumnes una reunió en petit grup amb el professor/a. L'alumnat, en cas de necessitar parlar amb el professor/a, ho farà pel moodle i, si ho necessitès, podrà demanar una cita per a fer una reunió personal.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A10
C1
S'avaluarà l'assistència a TOTES les classes. 1.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
A travès d'un anecdotari, s'anirà avaluant la participació activa tant a TOTES les classes com a les entrevistes de tutorització. 1.5
Simulació
A10
B5
C1
Elaboració d'un Mind Map sobre el tema de la motivació treballat a classe. 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
Resum d'un article proposat al llarg del curs. 1
Presentacions / exposicions
A10
B5
C1
"The Final Task" es tracta d'una tasca desenvolupada en grup, de la qual es valoraran els següents aspectes:
- Presentació escrita
- Presentació oral a classe
- Treball dut a terme a l'aula amb la resta de membres del grup
- Autoavaluació
- Avaluació dels companys/es
5
Altres  

A10, B5, C1

Activitat de caire optatiu: visualització d'un vídeo proposat pel professorat i el resum corresponent. (S'utilitzarà per pujar nota).
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació serà progressiva i global, cada vegada anirem ampliant i aprofundint en els coneixements

fonamentals fins arribar a la síntesi final - ${1}iThe Final Task ${1}i- que serà on de debò caldrà haver assolit els

objectius que ens hem proposat i un grau acceptable de les competències proposades. Per tal de certificar

aquest nivell d'assoliment ens basarem en una avaluació formativa continua –anàlisi dels errors i propostes

de millora personal i/o grupal- de les competències proposades


Fonts d'informació

Bàsica Robinson, Ken, School kills creativity, 29/12/2010, http:// www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schoo
Churches, R., & Terry, R., NLP for teachers : how to be a highly effective teacher, 2007, Bancyfelin: Crown House
Terry, R., Churches, R., & Mobbs, A., The NLP toolkit : innovative activities and strategies for teachers, trainers and school leaders., 2009, Bancyfelin: Crown House
Bandler, R., & Grinder, J., Frogs into princes : neuro linguistic programming, 1979, Moab, Utah: Real People Press
, Wikipedia article on mind mapping, 30/12/2010, http:// en.wikipedia.org/wiki/Mind_map
Richards, J. C., & Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching (2nd ed.), 2001, Cambridge: Cambridge University Press
, Examples of Body Language, 03/01/2011, http:// deltabravo.net/custody/body.php
Maguire, Tom, Surviving a Classroom Presentation, the non verbal way, 03/01/2011, http://www.xtec.net/ %7Ejmaguire/articles/survivin

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
En aquesta assignatura l'alumne no podrà aprendre la llengua. L'adquisició d'una llengua és un procés llarg i complex que no es pot cobrir en 30 hores. Si l'alumne vol cursar l'assignatura, li recomanem que tingui una bona competència lingüística en anglès, ja que totes les classes i els treballs es faran íntegrament en aquesta llengua.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent