DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11234208
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
LÓPEZ CASTRO, LAIA
Adreça electrònica laia.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ CASTRO, LAIA
Web
Descripció general i informació rellevant Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MI2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
1- A brief history of the language teaching.
2- 19th century


3- 1880 /1980






4- Requirements for a method





5- Content Based Instruction

6- CLIL - AICLE

Grammar Translation method

The Reforma movement
The Direct Method

Reading Method
Audiolingual Method
Notional Functional method

Comunicative method
Silent way
Suggestopedia
TPR (Total Physical Response)
Community language learning









7- El Marc europeu comú de referències per a les llengües.






- Principis, objectius, continguts, nivells.
- L’aprenentatge per competències comunicatives.


8- Estratègies i tècniques d’ensenyament a l’educació Primària

- Jocs de rols.
- Simulacions globals.
- Activitats lúdiques.
- Dramatitzacions.
- Tasques i projectes d’aprenentatge (PBL).
9- Anàlisi dels materials disponibles. - Els materials autèntics i concebuts amb finalitats didàctiques.
- Els suports: adaptació a situacions d'aprenentatge comunicatives; elaboració d’exercicis i activitats.
- Us i elaboració de material multimèdia.
- Recerca d’informació
10. L’avaluació.

- Continguts i procediments.
- Competència comunicativa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI2
4 2 6
Sessió Magistral
MI2
16 20 36
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
10 20 30
Debats
C3
3 3 6
Pràctiques a través de TIC
B1
5 10 15
Treballs
MI3
B2
12 21 33
Presentacions / exposicions
MI4
5 15 20
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs.
Sessió Magistral Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Analis i resolucio de situacions de caire didactic relacionades amb aspectes teorics i practics desenvolupats a les sessions de classe magistral degudament justificades i detallades.
Debats Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions i lligats amb els cocntinguts treballats.
Pràctiques a través de TIC El treball preten sintetitzar la reflexio de l'estudiant i servir de compilacio del material treballat i desenvolupat aixi com d'aprofundiment en algun tema. Es valorara la qualitat, la innovacio de la informacio aixi com l'esperit critic i constructiu.
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada Descrita al pas 6.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
MI2
Examens teòrics (test) sobre els continguts de l'assignatura. 40%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
Es tindra en compte la capacitat de resolucio de problemes plantejats, aixi com l'analisis, la justificacio i el plantejament.
10%
Pràctiques a través de TIC
B1
Exercicis practics a traves de les TIC aplicant de forma practica un contingut teoric potecialment realitzable a l'aula. 10%
Treballs
MI3
B2
S'avaluara la sintesi i la reflexio dels continguts treballats al llarg de l'assignatura aixi com la qualitat de la informacio, la innovacio, l'esperit critic i practic.
20%
Presentacions / exposicions
MI4
Exposicio oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (si es el cas, previa presentacio escrita). Es tindra en compte la motivacio, la capacitat per resoldre els dubtes plantejats aixi com l'avaluacio entre iguals i la col.laboracio en les sessions. 20%
Altres  

Es valorarà la motivació, participació, implicació i evolució de l'alumne.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES

ELLIS, R (1997) Understanding Second Language Acquisition. OUP

ELLIS, R (2001) The Study of Second Language Acquisition. OUP

GASS, S & SELINKER, L (2001) Second Language Acquisition: An
Introductory Course. Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates.

ISBN: 0-8058-3527

HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN

LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP

LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP

RICHARDS, J & RODGERS,T (1984) Approaches and methods in language teaching. OUP

SCRIVENER, J (2005) Learning Teaching. Macmillan Books for Teachers.

STERN, H.H. (1983) Fundamental concepts of language teaching. OUP

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009

DOCUMENTS

Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe

Eurydice. The information network on education in Europe

· Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.Strasbourg: Council of Europe, 2001.

 

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Per aprovar l'assignatura l'alumne ha de tenir un resultat positiu en la prova de continguts. Cal tenir un dominin adequat de la llengua anglesa.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent