IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) DIDACTICS OF FOREIGN LANGUAGES Code 11234208
Study programme
Bachelor's Degree in Primary Education (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 1Q
Language
Anglès
Department English and German Studies
Romance Studies
Coordinator
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
E-mail edwardalvar.lockhart@urv.cat
Lecturers
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Web
General description and relevant information Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.

Competences
Type A Code Competences Specific
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MI2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària.
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
 B2 Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
 B3 Search for new procedures and methods.
 B8 Take active part in planning the teamwork, in distributing the members and in ensuring a good performance.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
 C6 Identify their training needs.

Contents
Topic Sub-topic
1- A brief history of the language teaching.
2- 19th century


3- 1880 /1980






4- Requirements for a method





5- Content Based Instruction

6- CLIL - AICLE

Grammar Translation method

The Reforma movement
The Direct Method

Reading Method
Audiolingual Method
Notional Functional method

Comunicative method
Silent way
Suggestopedia
TPR (Total Physical Response)
Community language learning









7- El Marc europeu comú de referències per a les llengües.






- Principis, objectius, continguts, nivells.
- L’aprenentatge per competències comunicatives.


8- Estratègies i tècniques d’ensenyament a l’educació Primària

- Jocs de rols.
- Simulacions globals.
- Activitats lúdiques.
- Dramatitzacions.
- Tasques i projectes d’aprenentatge (PBL).
9- Anàlisi dels materials disponibles. - Els materials autèntics i concebuts amb finalitats didàctiques.
- Els suports: adaptació a situacions d'aprenentatge comunicatives; elaboració d’exercicis i activitats.
- Us i elaboració de material multimèdia.
- Recerca d’informació
10. L’avaluació.

- Continguts i procediments.
- Competència comunicativa.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
MI2
4 2 6
Lecture
MI2
16 20 36
PBL (Problem Based Learning)
MI4
B3
10 20 30
Debates
C3
3 3 6
ICT practicals
B1
5 10 15
Assignments
MI3
B2
12 21 33
Presentations / expositions
MI4
5 15 20
Personal tuition
C6
2 2 4
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs.
Lecture Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit.
PBL (Problem Based Learning) Analis i resolucio de situacions de caire didactic relacionades amb aspectes teorics i practics desenvolupats a les sessions de classe magistral degudament justificades i detallades.
Debates Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions i lligats amb els cocntinguts treballats.
ICT practicals El treball preten sintetitzar la reflexio de l'estudiant i servir de compilacio del material treballat i desenvolupat aixi com d'aprofundiment en algun tema. Es valorara la qualitat, la innovacio de la informacio aixi com l'esperit critic i constructiu.
Assignments
Presentations / expositions
Personal tuition Descrita al pas 6.

Personalized attention
Description
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
MI2
Examens teòrics (test) sobre els continguts de l'assignatura. 40%
PBL (Problem Based Learning)
MI4
B3
Es tindra en compte la capacitat de resolucio de problemes plantejats, aixi com l'analisis, la justificacio i el plantejament.
10%
ICT practicals
B1
Exercicis practics a traves de les TIC aplicant de forma practica un contingut teoric potecialment realitzable a l'aula. 10%
Assignments
MI3
B2
S'avaluara la sintesi i la reflexio dels continguts treballats al llarg de l'assignatura aixi com la qualitat de la informacio, la innovacio, l'esperit critic i practic.
20%
Presentations / expositions
MI4
Exposicio oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (si es el cas, previa presentacio escrita). Es tindra en compte la motivacio, la capacitat per resoldre els dubtes plantejats aixi com l'avaluacio entre iguals i la col.laboracio en les sessions. 20%
Others  

Es valorarà la motivació, participació, implicació i evolució de l'alumne.

 
Other comments and second exam session

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Sources of information

Basic

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES

ELLIS, R (1997) Understanding Second Language Acquisition. OUP

ELLIS, R (2001) The Study of Second Language Acquisition. OUP

GASS, S & SELINKER, L (2001) Second Language Acquisition: An
Introductory Course. Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates.

ISBN: 0-8058-3527

HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN

LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP

LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP

RICHARDS, J & RODGERS,T (1984) Approaches and methods in language teaching. OUP

SCRIVENER, J (2005) Learning Teaching. Macmillan Books for Teachers.

STERN, H.H. (1983) Fundamental concepts of language teaching. OUP

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009

DOCUMENTS

Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe

Eurydice. The information network on education in Europe

· Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.Strasbourg: Council of Europe, 2001.

 

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Per aprovar l'assignatura l'alumne ha de tenir un resultat positiu en la prova de continguts. Cal tenir un dominin adequat de la llengua anglesa.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.