DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11234208
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MI2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
1- A brief history of the language teaching.
2- 19th century


3- 1880 /1980






4- Requirements for a method





5- Content Based Instruction

6- CLIL - AICLE

Grammar Translation method

The Reforma movement
The Direct Method

Reading Method
Audiolingual Method
Notional Functional method

Comunicative method
Silent way
Suggestopedia
TPR (Total Physical Response)
Community language learning









7- El Marc europeu comú de referències per a les llengües.






- Principis, objectius, continguts, nivells.
- L’aprenentatge per competències comunicatives.


8- Estratègies i tècniques d’ensenyament a l’educació Primària

- Jocs de rols.
- Simulacions globals.
- Activitats lúdiques.
- Dramatitzacions.
- Tasques i projectes d’aprenentatge (PBL).
9- Anàlisi dels materials disponibles. - Els materials autèntics i concebuts amb finalitats didàctiques.
- Els suports: adaptació a situacions d'aprenentatge comunicatives; elaboració d’exercicis i activitats.
- Us i elaboració de material multimèdia.
- Recerca d’informació
10. L’avaluació.

- Continguts i procediments.
- Competència comunicativa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI2
2 0 2
Sessió Magistral
MI2
12 0 12
Treballs
MI3
B3
C6
7 30 37
Presentacions / exposicions
MI4
B3
C3
17 80 97
Atenció personalitzada
C6
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs.
Sessió Magistral Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit.
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
MI3
B3
C6
Final Task. Students have to prepare a Didactic Unit, hand it in and develop an English session in front of the class.


30%
Presentacions / exposicions
MI4
B3
C3
1. Summary of an article: Students have to read an article and answer a questionnaire.
2. Useful internet resources: Students have to search on the internet for an interesting website that they think that can be useful when teaching English and present it orally to the rest of the class.
3. Teaching material & activities. Students have to share 1 useful resource to use in class (games, songs, activities, original stories, etc.) and think of different activities to make the most of it.
4. Activities related to the contents, that we’ll put into practice during the different lessons.
30%
Altres  

Final exam. Class participation and attitude

30%
10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES

GASS, S & SELINKER, L (2001) Second Language Acquisition: An
Introductory Course. Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates. ISBN: 0-8058-3527

HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN

LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP

LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009

DOCUMENTS

Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe

Eurydice. The information network on education in Europe

· Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.Strasbourg: Council of Europe, 2001.

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent