Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària.
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. El so i el silenci |
L'aula com un receptacle de sons. Aprenent a escoltar el silenci.
Itinerari d'audició: Músiques per escoltar el silenci, del Cant Gregorià a John Cage.
Exercicis i taller de creació de sons |
2. Música, paisatge i éssers animats. |
Quan la música evoca els animals: de Janequin a Messiaen
Escoltant la natura, imitant la natura. Petits exercicis i propostes creatives.
La descripció del paisatge "en música": de Vivaldi a Beethoven
Instruments, éssers animats i paisatge: Pere i el LLop de S. Prokofjew
|
3. L'espai del professor/a de música |
Breu visió diacrònica de la Història de la Música Occidental.
Itineraris d'audició i Guia docent.
|
4. Música, cinema i vectors d'aprenentatge |
Walt Disney i la música
De Harry Potter a Jack Sparrow: una visió multidisciplinària |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
11 |
12 |
23 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
1 |
6 |
Fòrums de discussió |
|
4 |
6 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
5 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició oral a l'aula i a través del campus virtual |
Sessió Magistral |
Sessió magistral amb comentaris sobre audició enregistrada |
Pràctiques de camp/sortides |
Assistència a espectacles on la música en viu hi sigui present |
Fòrums de discussió |
Participació en els fòrums oberts al campus virtual, especialment els que serviran per comentar les sortides |
Resolució de problemes, exercicis |
Propostes creatives per inventar o seleccionar itineraris d'audició |
Atenció personalitzada |
Tutories i seguiment personalitzat |
Descripció |
Atenció personalitzada, prèvia cita per correu electrònic i seguiment individualitzat de treballs relacionats amb l'assignatura o possibles línies d'investigació properes a la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Presentació i propostes de treball |
5% |
Fòrums de discussió |
|
Cròniques d'espectacles musicals (sortides de camp) a través dels fòrums que genera l'espai moodle |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Itineraris d'audició i petits exercicis de dramatúrgia musical per als més petits |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria va adreçada a aquelles persones que no han seguit l'avaluació continuada |
Bàsica |
Miquel Desclot, Més música, mestre!, La Galera, 2001
Xavier Trias, El canto de las sirenas, Círculo Lectores, 2007
Teresa Malagarriga/Assumpta Valls, La audición musical en la educación infantil, Ceac, 2003
Edgard Willems, El oído musical. La preparación auditiva del niño, Paidós, 2001
Alfred Tomatis, Nous sommes tous nés polyglottes, Fixot, 1990
Murray Schafer, El rinoceronte en el aula, Ricordi, 1975
Manuel Valls, Per comprendre la música, Destino, 1994
C. Kühn, La formación musical del oído, Idea Books, 2003
Ulrich Michels, Atlas de Música I i II, Alianza, 1982-1992
Aaron Copland, Como escuchar la música, Fondo de cultura económica, 1994
, http://www.tomatisparis.com/, ,
, http://www.tomatis.gr/, ,
, http://www.thelisteningcenter.net/overview.php, ,
, http://www.teoria.com, ,
, http://www.catmusica.cat/index_cm.htm, ,
Servei educatiu auditori BCN, Mira i escolta(col.lecció), Auditori, 2006-2010
J. Genetay, Paseando y escuchando...Por la música, Curlay: Fuzeau, 2004
|
La bibliografia s'enriquirà durant el curs a través de l'espai moodle |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|