Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| A6 |
Conèixer l'organització dels col•legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent les singulars necessitats educatives dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dança i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com mitjà d'expressió. |
| MEMD3 |
Descubrir i experimentar amb les possiblilitats d'improvització que genera l'educació rítmica i la dança en l'educació primària. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyança de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
Integra el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d'educació primària.
| | A6 |
Determina el verdader sentit que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | MEMD3 |
Descobreix i experimenta amb les possiblilitats d'improvització que genera l'educació rítmica en l'educació primària.
| | MEMD5 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa d'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Elements del llenguatge musical. |
1.1. El ritme.
El temps i la pulsació. Cél.lules rítmiques. Les figures irregulars. Els compassos. Les polirímies. L’obstinat.
1.2. La melodía
Les notes. Els intervals melòdics. Tipus d’escales. El perfil melòdic. Les alteracions.
1.3. L’Harmonia.
Els acords. La tonalitat i els modes. Els graus tonals.
2.4. Signes d’expressió, dinàmica i repetició. El tempo.
|
2. La forma musical. |
2.1. Prinicipis i finals de frase.
2.2. Esquemes elementals. La forma binària i la ternària. L’esquema rondó
|
3. Composició i creació musical |
3.1 Principis bàsics de la creació musical
3.2 Els acompanyaments harmònics
3.3 Els acompanyaments ritmics |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
14 |
17 |
Trabajos |
|
10 |
18 |
28 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
11 |
18 |
29 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es plantejarà l'assignatura i el seus continguts |
Trabajos |
A partir de les TIC es treballarà la creativitat musical per realitzar acompanyaments rítmics, melòdics i harmònics. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Las proves pràctiques consistiran en exercicis d’entonació i lectura. Es valorarà la correcta afinació i emisió de la veu i el domini de la pulsació i el ritme. |
Atención personalizada |
|
descripción |
Es vetllarà, sobretot, la correcta afinació i emisió de la veu i el domini de la pulsació i el ritme. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Actividades introductorias |
|
PROVA TEÒRICA:
Es valorarà el grau d’assimilació dels continguts conceptuals de l’assignatura. |
10 |
Trabajos |
|
TREBALL
Es valorarà la creativitat, l'harmonització, i l'adaptació als alumnes d'una composició feta amb el suport de les TIC |
40 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
PROVA ORAL
Es valorarà la capacitat per llegir una partitura amb correcció d'entonació i ritme. |
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Challey, J. i altres. Teoría completa de la música” (2 vol2.) Alphonse Leduc. París. 1964. López de Arenosa, E.Ritmo y lectura, vol. I. Real musical. López de Arenosa, E. Dictado musical. Real Musical. Madrid. Navarrete, A. i altres.El lenguaje musical. Sociedad Didáctico Musical. Oliver, A., López de Arenosa, E., Pildain, J.Lenguaje musical. Real Musical. de Pedro, D.Teoría de la música.Real Musical. Zamacois, J.Teoría de la música .(2 vols).Labor D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
|
Challey, J. i altres. Teoría completa de la música” (2 vol2.) Alphonse Leduc. París. 1964.
López de Arenosa, E.Ritmo y lectura, vol. I. Real musical.
López de Arenosa, E. Dictado musical. Real Musical. Madrid.
Navarrete, A. i altres.El lenguaje musical. Sociedad Didáctico Musical.
Oliver, A., López de Arenosa, E., Pildain, J.Lenguaje musical. Real Musical.
de Pedro, D.Teoría de la música.Real Musical.
Zamacois, J.Teoría de la música .(2 vols).Labor |
Complementaria |
|
|
|
Otros comentarios |
El nivell de llenguatge musical que s'exigirà al finalitzar la matèria serà l'equivalent al del 3r de Llenguatge Musical de Grau Elemental d'Escola de Música o Conservatori |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|