DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA II Codi 11234216
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Adreça electrònica edwardalvar.lockhart@urv.cat
Professors/es
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Web
Descripció general i informació rellevant This subject will continue with the task started the previous year. We will try to work on practicing the language (with a clear emphasis to the oral part). We will continue using Task-Based Learning and we will continue using content related to the teaching and learning of English. Thus, the subject will continue having a dual focus: firstly and most important, the language; secondly: getting deeper into content related to the teaching and language of English and its jargon.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts en el currículum escolar.
 A10 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 A10 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
Communicative use of English Knowledge of the others and social relations
Teaching and learning methodologies Task-based learning: a second, more conscious experience
Classroom management in the teaching of English Tools and tips for having a better classroom management

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A10
C1
2 0 2
Sessió Magistral
A10
C1
6 18 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
16 12 28
Simulació
A10
B5
C1
12 10 22
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
16 32 48
Presentacions / exposicions
A10
B5
C1
4 20 24
Atenció personalitzada
C1
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activities designed for getting back in contact for gathering information about the students and for introducing the subject.
Sessió Magistral Presentation of the content of the subject.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulation, analysis, resolution and debate about problems, trends or techniques related to the teaching and the teaching of English.
Simulació Practice of the needed skills for the fulfillment of the final task.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Group preparation of a final project that they will have to present in front of the others.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un treball fet en grup (prèvia presentació escrita).

Oral presentation by the students of a group work (after written presentation of that same work).

Atenció personalitzada
Descripció
For knowing the students even better and for having a better idea of their improvement of their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group and, at least, twice during the year. If the students need to talk to the teacher will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A10
C1
We will asses the attendance to ALL the classes and we will take into account the punctuality. 1.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
We will asses the active participation of the students through an anecdotal in ALL the classes and in the tutoring meetings. 1.5
Simulació
A10
B5
C1
Recorded oral exposition of a certain topic. 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A10
B5
C1
Summary of an article. 1
Presentacions / exposicions
A10
B5
C1
The Final Task is a group task from which we will assess the following aspects:
- Written presentation
- Oral presentation in class
- Work done in class with the other group-mates
- Self-evaluation
- Peer-evaluation
5
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

If a student does not pass the subject in the first "convocatòria", she will have the possibility of presenting a written work to the teacher. In this case, the written work will have a weight of 5 points. The rest of the weight will come from the other marks of the year.


Fonts d'informació

Bàsica Robinson, Ken, School kills creativity, 29/12/2010, http:// www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schoo
Churches, R., & Terry, R., NLP for teachers : how to be a highly effective teacher, 2007, Bancyfelin: Crown House
Terry, R., Churches, R., & Mobbs, A., The NLP toolkit : innovative activities and strategies for teachers, trainers and school leaders., 2009, Bancyfelin: Crown House
Bandler, R., & Grinder, J., Frogs into princes : neuro linguistic programming, 1979, Moab, Utah: Real People Press
, Wikipedia article on mind mapping, 30/12/2010, http:// en.wikipedia.org/wiki/Mind_map
Richards, J. C., & Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching (2nd ed.), 2001, Cambridge: Cambridge University Press
, Examples of Body Language, 03/01/2011, http:// deltabravo.net/custody/body.php
Maguire, Tom, Surviving a Classroom Presentation, the non verbal way, 03/01/2011, http://www.xtec.net/ %7Ejmaguire/articles/survivin

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11234207
 
Altres comentaris
In this second part of the subject we will be targeting for a B-2, so I would recommend all those students who still do not have that level to find a way to improve and reach it before the end of the subject.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent