Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts en el currículum escolar. |
| A10 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants. |
| MI3 |
Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
| | A10 |
Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
| | MI3 |
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Identifica los objetivos colectivos del grupo con los suyos propios.
Colabora en la definición, organización y distribución de las tareas del grupo.
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Lleva a cabo su aportación individual en el tiempo previsto y con los recursos disponibles.
Tiene en cuenta los puntos de vista de los otros e interactúa con ellos de forma constructiva.
Acepta y cumple las normas del grupo.
Contribuye al establecimiento y aplicación de los procesos de trabajo del equipo.
Actúa constructivamente para afrontar los conflictos del equipo.
Contribuye a la cohesión del grupo con su forma de comunicar y relacionarse.
Se interesa por la importancia de la actividad que se lleva a cabo en el grupo.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
Facilita la gestión positiva de las diferencias, desacuerdos y conflictos que se producen en el equipo.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
Comprende las ideas básicas de programas de radio o televisión.
Comprende información y artículos de carácter rutinario.
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recoge en apuntes parte de la información que se imparte en una clase
Escribe cartas o toma notas sobre asuntos previsibles y conocidos.
|
tema |
Subtema |
Communicative use of English |
Using the language for planning modules.
Using the language in the classroom |
Classroom management in the teaching of English |
Using other parts of the classroom and of the school
Whole Brain Teaching Basics |
Teaching and learning methodologies |
Task-based learning: a second, more conscious experience
Whole Brain Teaching: from classroom management to the improvement of the acquisition process.
Natural Approach in a first approach
Psycholinguistic reasons behind the choice of activities and materials |
Storytelling in the English class |
Interesting stories for the English class
Pre and post storytelling activities |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
6 |
18 |
24 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
16 |
12 |
28 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
3 |
22 |
25 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
16 |
8 |
24 |
Prácticas de campo / salidas |
|
4 |
42 |
46 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activities designed for getting back in contact, for gathering information about the students and for introducing the subject. |
Sesión magistral |
Presentation of the content of the subject. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulation, analysis, resolution and debate about problems, trends or techniques related to the teaching and the learning of English. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Practice of the needed skills for the fulfillment of the final task. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulation, analysis, resolution and debate about problems, trends or techniques related to the teaching and the learning of English. |
Prácticas de campo / salidas |
1 hour of class based on a story.
This activity will, if possible, be done in a public library in the province of Tarragona and will be assessed through a video recording. |
Atención personalizada |
Personal meetings where we will talk about the subject and about the student to try and orientate her, especially in case of need. |
descripción |
For knowing the students even better and for having a better idea of their improvement of their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year.
If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting.
The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
We will asses the active participation of the students through an anecdotal in ALL the classes and in the tutoring meetings. |
10% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Recorded oral exposition of a certain topic. |
20% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Summary of an article. |
20% |
Prácticas de campo / salidas |
|
The Final Task is a group task from which we will assess the following aspects:
- Written presentation
- Oral presentation in class
- Work done in class with the other group-mates
- Self-evaluation
- Peer-evaluation |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
Richards, J. C., & Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching (2nd ed.), 2001, Cambridge: Cambridge University Press
Carle, Eric, The very hungry caterpillar, 2011, Puffin Books
Biffle, Chris, Teaching Challenging Teens, 2007,
Biffle, Chris, Crazy Professor Reading Game, 2007,
Biffle, Chris, Whole Brain Teaching: the Basics, 2008,
Biffle, Chris, Power Teachers Training Manual, 2009,
Dobbins, Jan; Sim, David; SteveSongs (Musical group), Driving my Tractor, 2009, Barefoot Books
Donaldson, Julia; Gravett, Emily, Cave Baby, 2010, Macmillan Children's
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, A Squash and a Squeeze, 1993, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The Gruffalo, 1999, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Room on the Broom, 2001, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The Gruffalo's Child, 2005, Macmillan
Dörnyei, Zoltan, The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, 2005, Lawrence Eribaum Associates
Elis, Rod, Understanding Second Language Acquisition, 1985, Oxford University Press
Engel, Christiane, Knick Knack Paddy Whack, 2011, Barefoot Books
Fatus, Sophie, Penner, Fred, Here we go round the mulberry bush, 2007, Barefoot Books
Gass, S. M., Second Language Acquisition: An Introductory Course, 2008, Taylor & Francis
Harter, Debbie, The animal boogie, 2005, Barefoot Books
Hora?ek, Petr, Silly Suzy Goose, 2010, Walker Books
Krashen, Stephen D., Principles and practice in second language acquisition, 1982, Pergamon
Krashen, Stephen D., Comprehensible output?, 1998, sciencedirect.com
Krashen, Stephen D.; Terrel, T. D., The natural approach: language acquisition in the classroom, 1988, Phoenix ELT
Lightbown, Patsy; Spada, Nina Margaret, How languages are learned, 2006, Oxford University Press
Lockhart, Edward A., Power Teaching, an effective methodology?, 2009, URV (Unpublished)
Mayo, Diana, The house that Jack built, 2006, Barefoot Books
McDonald, Jill; Reed, Susan, Over in the meadow, 2011, Barefoot Books
McKee, David, Elmer, 1989, Lee & Shepard Books
Monks, Lydia, Aaaarrgghh, spider!, 2006, Egmont
Reed, Susan; Oldfield, Rachel, Up, up, up!, 2010, Barefoot Books
Richards, Jack C.; Renandya, Willy A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice, 2008, Cambridge University Press
Seaworthy, Oscar; Aarter, Debbie, Port side pirates, 2007, Barefoot Books
Skehan, P., Individual Differences in Second-Language Learning, 1989, Hodder Arnold
The shape song swingalong, SteveSongs (Musical group); Sim, David, 2011, Barefoot Books
Watts, Eleanor, Storytelling, 2006, Oxford University Press
Wright, Andrew, Storytelling with children, 2008, Oxford University Press
Adams, P., There was an old lady who swallowed a fly, 1973, Classic books with holes
Valerie, T.; Korky, P., Winnie the Witch, 1989, Oxford University Press
|
Remember you won't be able to use any of the storybooks in these references for your final task! |
Complementaria |
Robinson, Ken, School kills creativity, 29/12/2010, http:// www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schoo
Churches, R., & Terry, R., NLP for teachers : how to be a highly effective teacher, 2007, Bancyfelin: Crown House
Terry, R., Churches, R.; Mobbs, A. , The NLP toolkit : innovative activities and strategies for teachers, trainers and school leaders. , 2009, Bancyfelin: Crown House
Blackstone, Stella, Ceccoli, Nicoletta, An island in the sun, 2002, Barefoot Books
Carle, Eric, The bad tempered ladybird, 2010, Puffin Books
Carle, Eric, The bad tempered ladybird, 2010, Puffin Books
Donaldson, Julia; Monks, Lydia, What the ladybird heard, 2010, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Monkey Puzzle, 2000, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The smartest giant in town, 2002, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The snail and the whale, 2002, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Charlie Cook's Favorite Book, 2005, Puffin Books
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Stick Man, 2008, Scholastic
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Tabby McTat, 2009, Alison Green Books
Harter, Debbie, Walking through the jungle, 2004, Barefoot Books
Martin, B.; Carle, E., Brown bear, brown bear, what do you see?, 2007, Puffin
McKee, David, Not now, Bernard, 1986, Puffin Books
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Tiddler, 2007, Alison Green Books
Waddell, M.; Oxenbury, H., Farmer Duck, 2009, Walker Books
Browne, E., Handa's Surprise, 1995, Walker Books
Campbell, Rod, Dear Zoo, 2007, Puffin Books
Staake, B., The Red Lemon, 2006, Dragonfly books
Carle, Eric, The mixed-up Chameleon, 1984, HarperTrophy
Andreae, G; Parker-Rees, G., Giraffes can't dance, 2000, Orchard
Rosen, M.; Oxenbury, H., We're going on a bear hunt, 1989, Walker Books
Monks, Lydia, Ooo, Ooo, Ooo, Gorilla!, 2007, Egmont
Shields, G.; Polona, L., The littlest bear, 2011, Macmillan
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
COMPETENCIA COMUNICATIVA E INTERCULTURAL EN LENGUA EXTRANJERA/11234222 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DIDÁCTICA DE LA LENGUA EXTRANJERA/11234208 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
CONOCIMIENTO Y USO DE LA LENGUA EXTRANJERA I/11234207 |
|
|
Otros comentarios |
In this second part of the subject we will be targeting for a B-2, so I would recommend all those students who still do not have that level to find a way to improve and reach it before the end of the subject.
Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject: no attendance means no use of the language and no experiencing of the proposed activities and, therefore, no proper learning. Students should come to every class, if possible.
Participation is basic. The more you participate the more you'll learn. How much you improve as an English speaker and as an English teacher will highly depend on this. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|