Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d'expressió. |
| MEMD4 |
Establir els principis i les funcions que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dança i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com mitjà d'expressió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | A2 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | MEMD4 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
| | C6 |
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
La música i la dansa a Primària.
|
Principis psicopedagògics
Metodològia
Disseny curricular |
Didàctica del llenguatge musical |
Ritme, Melodia, Harmonia, Forma, Estructura, Textura, Instruments i agrupacions musicals... |
Didàctica del Repertori |
Cançons, danses, obres, melodies... |
Didàctica de l'Escolta |
Percepció i apreciació auditiva |
Didàctica de la Interpretació |
-Formació instrumental (instrumentarium Orff i flauta de bec)
-Formació vocal (la veu)
-Formació corporal (el cos com instrument)
-Interpretació Individual, col-lectiva,
-Instrumentació i sonorització, concertació... |
Didàctica de la Creativitat |
Exploració, improvisació i creació |
Recursos, materials i equipaments |
-TIC i TAC: webs, blogs, pissarra digital, sofware de notació...
-Entreteniments
-Aula de música
-Diades i celebracions
... |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
9 |
4 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
5 |
8 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la matèria |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que la professora té reservada per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Seguiment de l'evolució de la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
10% |
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne. |
10% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
60% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
20% |
Altres |
|
Assistència obligatòria d'un 80% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). En aquest cas, la nota final es calcularà sumant les diferents parts considerades durant tot el procés d'ensenyament-aprenentatge, essent requisit indispensable que en la prova mixta i en la prova pràctica s'hagi obtingut una nota mínima de 5 sobre 10. 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. |
Bàsica |
Barniol i Terricabras, Enriqueta , Didàctica de l'expressió musical , Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic, Tarragona, 1997
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
És imprescindible que l’alumne/a cursi aquesta assignatura, amb un coneixement musical suficient per abordar els continguts musicals en les etapes d’infantil i primària. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|