Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d'expressió. |
| MEMD4 |
Establir els principis i les funcions que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dança i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com mitjà d'expressió. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | A2 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | MEMD4 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Pone en práctica de forma disciplinada los enfoques, métodos y experiencias que propone el profesor.
Pregunta para aprender y se interesa para aclarar sus dudas.
Comprende los elementos que componen una disciplina.
Realiza preguntas inteligentes que cuestionan lo que ha aprendido y muestra iniciativa en la búsqueda de información.
Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorías o metodologías de una asignatura.
Realiza aportaciones significativas o ciertas innovaciones.
| | B2 |
Elabora una estratégia para resolver el problema.
| | B3 |
Reflexiona sobre las nuevas formas de hacer las cosas.
Encuentra nuevos métodos para hacer las cosas.
| | B6 |
Sabe responder a las preguntas que se le formulan.
Se presenta voluntario para hacer presentaciones oportunas en público.
Analiza, valora y responde de manera adecuada a las preguntas que se le formulan en una presentación oral.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utiliza programario para la comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...), correo electrónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
| | C4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
| | C6 |
Define y desarrolla el itinerario curricular considerando las necesidades formativas, los intereses y las motivaciones académico-profesionales.
|
tema |
Subtema |
La música i la dansa a Primària.
|
Principis psicopedagògics que la fonamenten
Metodologies d'ensenyament/aprenentatge
|
La sessió de classe |
Estructura de la sessió
L'aula de música
Disseny curricular
Seqüenciació d'ensenyament/aprenentatge
|
Didàctica del Llenguatge musical |
Ritme, Melodia, Harmonia, Forma, Estructura, Textura, Instruments i agrupacions musicals... |
Didàctica del Repertori |
Cançons i melodies, danses, obres, altres... |
Didàctica de l'Escolta |
Percepció i apreciació auditiva |
Didàctica de la Interpretació |
-L'expressió instrumental (instrumentarium Orff i flauta de bec)
-L'expressió vocal (la veu)
-L'expressió corporal (el cos com instrument) |
Didàctica de la Creativitat |
Exploració, improvisació i creació |
Recursos, materials i equipaments |
-TIC i TAC: webs, blogs, pissarra digital, sofware de notació...
-Entreteniments
-Esdeveniments musicals didàctics: concerts, cantates...
-Diades i celebracions
-... |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
9 |
4 |
13 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
5 |
10 |
15 |
Presentaciones/exposiciones |
|
3 |
5 |
8 |
Trabajos |
|
1 |
10 |
11 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
2 |
12 |
14 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de la matèria |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Trabajos |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atención personalizada |
Temps que la professora té reservada per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Seguiment de l'evolució de la matèria.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
10% |
Trabajos |
|
Treballs que realitza l'alumne. |
10% |
Pruebas mixtas |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
Pruebas prácticas |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: La informació que concreta l'avaluació i els requeriments que s'exigeixen ve detallat al moodle de l'assignatura.
|
Básica |
Barniol i Terricabras, Enriqueta , Didàctica de l'expressió musical , Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic, Tarragona, 1997
|
|
Complementaria |
|
|
|
Otros comentarios |
És imprescindible que l’alumne/a cursi aquesta assignatura, amb un coneixement musical suficient per abordar els continguts musicals en les etapes d’infantil i primària. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|