Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants. |
| MEMD4 |
Establir els principis i les funcions que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació primària.
| | MEMD4 |
Determina el vertader sentit que ha de tenir l'educació musical en l'educació infantil.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
Agrupacions musicals a l'escola primària.
Tècnica de direcció vocal i instrumental.
|
- posició inicial.
- la tonalitat: donar el to, acords majors i menors
- figures de direcció a dos, tres i quatre temps
- qualitat del pols. El gest legato, staccato
- l'expressivitat en el gest
|
Repertori: |
La cançó tradicional catalana , d'arreu del món i cançó d'autor. |
Pedagogia de l'assaig |
|
El concert: actuacions a les festes escolars. |
|
Cantates: |
descoberta i anàlisi de material existent i proposta de creació d'una cantata per grups. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
5 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
30 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
3 |
14 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
40% |
Proves orals |
|
Proves que inclouen preguntes obertes i/o tancades sobre un tema o aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa i oral a la formulació de la pregunta. |
50% |
Altres |
|
|
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
Maideu, Joaquim, crestomatia de la cançó tradicional catalana, Eumo, Universitat de Vic
scic (secretariat de corals infantils de Catalunya, cançoner SCIC 1-2 , Clivis , Barcelona
Josep Gustems, Edmon Elgström, Guía práctica para la dirección de grupos vocales e instrumentales, Graó. Biblioteca Eufonía, Barcelona, 2008
manel Justícia, Florinda la vaca pallassa, Zenobita edicions, 2012
|
|
Complementària |
, Cançoners SCIC 3, 4, 5, 6, 7, i 8, SCIC i CLIVIS publicacions, Barcelona
Alberto Grau, Dirección coral, GGM editores,
P. Vallvé, La ciutat i la lluna, DINSIC, Barcelona 2003
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11234205 | DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11234209 | LLENGUATGE MUSICAL/11234212 |
|
|
Altres comentaris |
És important que l'alumne pugui llegir una partitura a vista o amb l'ajuda d'un instrument de forma ràpida i sense cap error.
Cal poder cercar les tonalitats única i exclusivament amb l'ajuda del diapasó.
Es recomana realitzar o haver realitzat pràciques en grups corals i/o instrumentals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|