Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | MI3 |
Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària. |
| MI4 |
Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| MI3 |
Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
| | MI4 |
Inventa i crea activitats per tal de fomentar l’ús de la llengua estrangera i les posa en pràctica a l’aula d’educació primària.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Busca nuevos procedimientos y métodos para hacer las cosas.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
|
tema |
Subtema |
Communicative usage of the English language. |
-Introduction to phonetics.
-Formal, standard, informal English & slang.
-Accents of the English language.
-British English versus American English. |
Activities to improve the oral competence. |
-Mock interviews, public speeches & discussion groups. |
Activities to promote oral skills at school. |
-Storytelling, jokes, tongue twisters, idioms & popular expressions. |
Cultural aspects of the English language. |
-Festivities of the English-speaking countries.
-Music & food.
-Cinema. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
28 |
1 |
29 |
Presentaciones/exposiciones |
|
8 |
15 |
23 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
24 |
0 |
24 |
Trabajos |
|
7 |
36 |
43 |
Foros de discusión |
|
1 |
2.5 |
3.5 |
Trabajo colaborativo |
|
1 |
24 |
25 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Trabajos |
Treballs que realitza l'estudiant. |
Foros de discusión |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Trabajo colaborativo |
Activitat que realitzen els estudiants per grups. L’element clau d’aquesta activitat és la col·laboració per a l'assoliment d'un objectiu comú. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle or his/her email address and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which he will be in the office. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Students will need to do individual assignments or activities. More details about it will be given at the beginning of the course. |
80% |
Trabajo colaborativo |
|
Students will work in groups to take on a project. More details about it will be given at the beginning of the course. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Those students who, because of force majeure, will not be able to attend any classes will need to do all the activities/tasks (as the rest of their classmates) and will also be assessed by sitting a single examination covering all the contents of the course. Acts of force majeure must be duly justified. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Power, Mark, Presenting in English: How to give successful presentations., , Andover, UK: Heinle Cengage Learning, cop. 2011
Hewings, Martin, English pronunciation in use: advanced: self-study and classroom use., , Cambridge: Cambridge University Press, 2007
Hewings, Martin & Goldstein, Sharon, Pronunciation plus: practice through interaction: North American English., , Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Pr
Conan Doyle, Arthur, The Adventures of Sherlock Holmes., , England, 1892
, Why speaking proper English is important for your career? (article) , , Exforsys Inc., 6th Jun 2007
Batista, Tanja, Greetings & goodbyes in the English language. (article), , Suite101 web page, 12th Mar 2012
, What are some American tongue twisters? (article) , , Wisegeek web page
Finley, Dave, Public speaking: some does and don'ts. (article), ,
Engel, Matthew, Americanisms: 50 of your most noted examples. (article), , BBC UK web page, 20th Jul 2011
Oliver, Roser & Jené, Lluís, Do you speak English?, , 30 minuts (TV3), 23rd Dec 2012
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
CONOCIMIENTO Y USO DE LA LENGUA EXTRANJERA I/11234207 | CONOCIMIENTO Y USO DE LA LENGUA EXTRANJERA II/11234216 |
|
|
Otros comentarios |
In this subject we will be targeting for a B-2 (according to the Common European Framework of Reference for Languages).
This course is not the right place to learn English at all; it is the place to develop, improve and strenghten oral skills and learn how to teach children English.
Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject, without which no student is going to be able to pass. That is why everyone, willing to take this subject, should come to all the sessions as much as possible.
Participation is essential as well; the more you get involved the more you will learn. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|