Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| MAD4 |
Ser capaç d'emprendre la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'un programa d'intervenció d'atenció a la diversitat en l'educació primària. |
| MAD2 |
Identificar i reflexionar sobre els elements que determinen la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
| C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat i l'escola inclusiva.
| | MAD4 |
Desenvolupa programes d'intervenció d'atenció a la diversitat.
| | MAD2 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Comprende los elementos que componen una disciplina.
Construye conocimientos compartidos, aprende y facilita la construcción conjunta del aprendizaje.
| | B2 |
Presenta opciones de solución que son efectivas en la mayoría de los casos para resolver los problemas.
| | B3 |
Analiza una situación dada e identifica aspectos que deben mejorar.
| | B4 |
Gestiona y organiza el trabajo y el tiempo acuerdo con la planificación dada.
| | B6 |
En sus presentaciones, utiliza medios de soporte.
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, corrección lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y presentaciones digitales.
Utiliza programario para la comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...), correo electrónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
| | C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
| | C5 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
Actúa desde el respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las personas con discapacidad.
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. Diversitat cultural i lingüística en l’educació |
1.1. L’educació intercultural i altres models d’intervenció educativa en la diversitat cultural
1.2. Àmbits d'intervenció psicoeducativa en situacions multiculturals en àmbits educatius diversos: escola, lleure i educació d’adults.
1.3. Continguts educatius, elements d'organització educativa, i actituds i valors dels professionals de l'educació en contextos de diversitat cultural
|
TEMA 2. El centre acollidor amb la diversitat social, cultural i lingüística |
2.1. La gestió dels centres educatius des d'una perspectiva intercultural: organització de l'atenció educativa a l'alumnat de recent incorporació i desenvolupament de plans d’intervenció individuals
2.2. L'escola intercultural: antecedents i marc legal.
2.3. L'actitud acollidora i el procés d'adaptació de l'alumne el centre escolar i la seva família
2.4 Plans Educatius d'entorn i els projectes lingüístics com a eixos del centre intercultural |
TEMA 3 Mesures i suports universals per a l’atenció a la diversitat social, lingüística i cultural a l’escola |
3.1. Personalització de l’aprenentatge.
3.2. Mesures efectives per l’èxit educatiu dels alumnes en contextos de diversitat social, lingüística i cultural.
3.3. Mesures i suports universals: organització i metodologies.
3.3. Organització d’entorns educatius que afavoreixen aprenentatge de la llengua oral
3.4 Aplicacions metodològiques afavoridores de l'atenció a la diversitat a l'aula .
|
TEMA 4. L’ aula com a context comunicatiu i lingüístic |
4.1. El desenvolupament comunicatiu i lingüístic en el context escolar.
4.2. L'adquisició del llenguatge. Implicacions de la intervenció naturalista.
4.3. Implicacions educatives de l’aprenentatge de la llengua en un context social i cultural divers.
4.4. Creació de situacions comunicatives que afavoreixin la comunicació i el llenguatge de l’ alumne.
4.5. Contextos socials i lingüístics dels alumnes i les seves families i processos de intervenció educatius per la millora dels resultats d'aprenentatge
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
0 |
14 |
Sesión magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Atención personalizada |
|
10 |
10 |
20 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats orientades ha presentar l'assignatura el seu desenvolupament i avaluació |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa |
descripción |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, per tal de poder-li guiar en el seu aprenentatge, i posar-li a l'abast les eines i indicacions que necessiti.
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
50% |
Atención personalizada |
|
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, per tal de poder-li guiar en el seu aprenentatge, i posar-li a l'abast les eines i indicacions que necessiti. Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personalitzada individual i en grup amb cita prèvia |
|
Otros |
|
Presentació recull del treball realitzats als seminaris presencials, on es treballarà per resolució de situacions educatives plantejades, simulacions, aplicació d'aspectes teòrics a la pràctica, i petites presentacions dels alumnes dels alumnes Assistència classes |
40%
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes que no superin la primera convocatòria caldrà realitzar una segona avaluació , durant la presentació de l'assignatura es concretarà D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri adients per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Departament d'Ensenyament, L'ús del llenguatge a l'escola, Generalitat de Catalunya, 2003
Sanchez-Cano , M, Aprenent i ensenyant a parlar, Pagès, 2000
Monfort , M, Estimulacion del lenguaje oral, Santillana Aula XXI, 1989
Acosta,V; Moreno, A, Dificultades del lenguaje en ambientes educativos, Masson, 1999
, , ,
Rio, M.J del, Psicopedagogia de la lengua oral: un enfoque comunicatiu , ICE /Horsai, 1993
Rio, M.J del, Psicopedagogia de la lengua oral: un enfoque comunicatiu , ICE /Horsai, 1993
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|