Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| A10 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'educació física en l'educació primària.
| | A10 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació física en l'etapa de l'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
Elabora les propostes de programació adequades en l'educació física de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Determina el sentit vertader que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Les activitats extraescolars.
|
1.1. Les activitats extraescolars i el seu pes curricular.
1.2. Les activitats fisico-esportives com a activitats extraescolars.
|
Tema 2: Planificació y programació de l'esport extraescolar.
|
2.1. Intervenció i gestió de les classes i de les activitats esportives extraescolars.
2.2. Diferències entre les activitats de dins i les de fora de l’escola.
2.3. La temporalització. Com es planifiquen les activitats físico-esportives en l’horari escolar i fora d’aquest horari.
2.4. Programar per educar i programar per a competir.
2.5 Com organitzar les classes d’una activitat esportiva.
2.6. Avaluar els rendiments de les activitats esportives. |
Tema 3: La motivació i la participació en les activitats extraescolars |
3.1. Contextes i situacions.
3.2. La diversitat de l'alumnat: prevenció de problemes d'aprenentage i de convivència
3.3. L'influència dels pares en l'elecció esportiva |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
12 |
27 |
Seminaris |
|
15 |
28 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de les activitats a desenvolupar en aquesta asignatura |
Sessió Magistral |
Classes expositives per part del professorat i que l'alumnat haurà de complementar amb lectures i exercicis diversos.
|
Seminaris |
Realització de treballs pràctics. Proposta d'investigació envers activitat extraescolar a l'aula específica.
Exposició de treballs teòrics de cada grup
|
Atenció personalitzada |
Per qualsevol consulta relacionada amb l'assignatura s'atendrà al despatx del professorat en hores d'atenció a l'alumnat.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. |
Descripció |
Per qualsevol consulta relacionada amb l'assignatura s'atendrà al despatx del professorat en hores d'atenció a l'alumnat.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
A partir del temari de l'assignatura es realitzarà un treball d'investigació per parelles envers les activitats extraescolars. |
80% |
Altres |
|
Assistència obligatòria a les classes (80% com a mínim) |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat que no superi les proves pràctiques haurà de fer una prova de desenvolupament dels continguts treballats a l'aula. - Les tasques recuperades en 2ª oportunitat tindran com a nota màxima un 5. - Si un alumne no assisteix a classe el dia que es realitza una activitats d'avaluació d'aula (exposició, disseny de sessió, debat, pràctica...), aquesta no podrà ser recuperada i quedarà suspesa, excepte en aquelles circumstàncies i condicions que especifica normativa acadèmica URV. - Les tasques no presentades dins el termini establert no seran avaluades i la tasca quedarà suspesa sense possibilitat de recuperar-se. - L'assistència a classe ha d'estar aprovada per poder fer la mitjana amb les proves pràctiques. - Criteris de correcció lingüística: Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. - D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Santos, M. y Sicilia Camacho, A., Actividades físicas extraescolares, una propuesta alternativa, , Barcelona, INDE, 1998
Gimeno, S. y Marqués, L., La justificada presencia de las enseñanzas deportivas en las clases de educación física y en las actividades extraescolares, , Actas del XX Congreso Nacional de Educación Física
Vioana, J. , Planificar en educación física, , Barcelona, INDE, 2002
Bantula, J., Juegos motrices cooperativos, , Barcelona, Paidotribo, 2001
Mestre, J. A., Planificación deportiva : teoría y práctica : bases metodológicas para una planificación de la Educación Física y el Deporte, , Barcelona, INDE, 1995
Paris, F., La planificación estratégica en las organizaciones deportivas, , Barcelona, Paidotribo, 1996
Gimeno, S y Pérez Ramírez, M. C., El juego: riqueza motriz y pedagógica, , UT Revista científica de Educación. URV. Vol extra
Soria, M.A. y Cañelles, A. , La animación deportiva, , Barcelona, INDE, 1991
Carranza, M. y Mora, J.M., Educación física en valores: educando en un mundo complejo. 31 propuestas para centros escolares, , Barcelona, Graó, 2003
Ruiz Pérez, L.M. y Arruza, J., El rpoceso de la toma de decisiones en el deporte. Calve de la eficiencia y el rendimiento óptimo, , Barcelona, Paidós, 2005
Thomas, J.R. y Nelson, J., Métodos de investigación en educación física, , Barcelona, Paidotribo, 2007
Camerino, O. y Miranda, J., La recreación y la animación deportiva: Sonrisa y esencia de nuestro tiempo, , Salamanca, Amarú, 1996
Lleixà, T. y Solís, S., Activitat física y deporte en sociedades multiculturales ¿Integración o segregación?, , Barceloan, Horsori, 2004
|
|
Complementària |
Le Boulch, J. , El deporte educativo, , Barcelona, Paidós, 1991
López Fernández, I. , Aprofitament en horari no lectiu d'instal.lacions esportives de col.legis d'educació Primària, , Apunts, Educació Física i esports, 2011, 103, 83-9
|
|
|
Altres comentaris |
Al matricular-se en aquesta assignatura cada l’alumnat adquireix el compromís de l’assistència obligatòria a les classes pràctiques.
No s’admetrà com excusa de no assistència el fet de tenir un contracte de treball |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|