DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA II Codi 11244216
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARRANCO REVERTER, ROSA
Adreça electrònica rosa.barranco@urv.cat
Professors/es
BARRANCO REVERTER, ROSA
Web
Descripció general i informació rellevant This subject will continue with the task started the previous year. We will try to work on practicing the language (with a clear emphasis to the oral part). We will continue using Task-Based Learning and we will continue using content related to the teaching and learning of English. Thus, the subject will continue having a dual focus: firstly and most important, the language; secondly: getting deeper into content related to the teaching and language of English and its jargon. Again, this subject is NOT the place to learn English. Yes, you will improve it, but you cannot expect to reach the required level just by taking the subject.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts en el currículum escolar.
 A10 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 A10 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
Communicative use of English Using the language for planning modules.

Using the language in the classroom
Classroom management in the teaching of English Using other parts of the classroom and of the school

Whole Brain Teaching Basics
Teaching and learning methodologies Task-based learning: a second, more conscious experience

Whole Brain Teaching: from classroom management to the improvement of the acquisition process.

Natural Approach in a first approach

Psycholinguistic reasons behind the choice of activities and materials
Storytelling in the English class Interesting stories for the English class

Pre and post storytelling activities

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A10
C1
2 0 2
Sessió Magistral
A10
C1
6 18 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A10
B5
C1
16 12 28
Resolució de problemes, exercicis
A10
C1
3 22 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A10
C1
16 8 24
Pràctiques de camp/sortides
A10
MI3
B5
C1
4 42 46
Atenció personalitzada
C1
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activities designed for getting back in contact, for gathering information about the students and for introducing the subject.
Sessió Magistral Presentation of the content of the subject.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulation, analysis, resolution and debate about problems, trends or techniques related to the teaching and the learning of English.
Resolució de problemes, exercicis Practice of the needed skills for the fulfillment of the final task.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulation, analysis, resolution and debate about problems, trends or techniques related to the teaching and the learning of English.
Pràctiques de camp/sortides 1 hour of class based on a story.

This activity will, if possible, be done in a public library in the province of Tarragona and will be assessed through a video recording.
Atenció personalitzada Personal meetings where we will talk about the subject and about the student to try and orientate her, especially in case of need.

Atenció personalitzada
Descripció
For knowing the students even better and for having a better idea of their improvement of their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A10
C1
We will asses the attendance to ALL the classes and we will take into account the punctuality. %
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A10
B5
C1
We will asses the active participation of the students through an anecdotal in ALL the classes and in the tutoring meetings. 1
Resolució de problemes, exercicis
A10
C1
Recorded oral exposition of a certain topic. 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A10
C1
Summary of an article. 2
Pràctiques de camp/sortides
A10
MI3
B5
C1
The Final Task is a group task from which we will assess the following aspects:
- Written presentation
- Oral presentation in class
- Work done in class with the other group-mates
- Self-evaluation
- Peer-evaluation
5
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit.

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and the participation. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that

if we find plagiarism

in any of the tasks

the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject.

Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions will also be considered plagiarism).

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica Richards, J. C., & Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching (2nd ed.), 2001, Cambridge: Cambridge University Press
Carle, Eric, The very hungry caterpillar, 2011, Puffin Books
Biffle, Chris, Teaching Challenging Teens, 2007,
Biffle, Chris, Crazy Professor Reading Game, 2007,
Biffle, Chris, Whole Brain Teaching: the Basics, 2008,
Biffle, Chris, Power Teachers Training Manual, 2009,
Dobbins, Jan; Sim, David; SteveSongs (Musical group), Driving my Tractor, 2009, Barefoot Books
Donaldson, Julia; Gravett, Emily, Cave Baby, 2010, Macmillan Children's
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, A Squash and a Squeeze, 1993, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The Gruffalo, 1999, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Room on the Broom, 2001, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The Gruffalo's Child, 2005, Macmillan
Dörnyei, Zoltan, The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, 2005, Lawrence Eribaum Associates
Elis, Rod, Understanding Second Language Acquisition, 1985, Oxford University Press
Engel, Christiane, Knick Knack Paddy Whack, 2011, Barefoot Books
Fatus, Sophie, Penner, Fred, Here we go round the mulberry bush, 2007, Barefoot Books
Gass, S. M., Second Language Acquisition: An Introductory Course, 2008, Taylor & Francis
Harter, Debbie, The animal boogie, 2005, Barefoot Books
Hora?ek, Petr, Silly Suzy Goose, 2010, Walker Books
Krashen, Stephen D., Principles and practice in second language acquisition, 1982, Pergamon
Krashen, Stephen D., Comprehensible output?, 1998, sciencedirect.com
Krashen, Stephen D.; Terrel, T. D., The natural approach: language acquisition in the classroom, 1988, Phoenix ELT
Lightbown, Patsy; Spada, Nina Margaret, How languages are learned, 2006, Oxford University Press
Lockhart, Edward A., Power Teaching, an effective methodology?, 2009, URV (Unpublished)
Mayo, Diana, The house that Jack built, 2006, Barefoot Books
McDonald, Jill; Reed, Susan, Over in the meadow, 2011, Barefoot Books
McKee, David, Elmer, 1989, Lee & Shepard Books
Monks, Lydia, Aaaarrgghh, spider!, 2006, Egmont
Reed, Susan; Oldfield, Rachel, Up, up, up!, 2010, Barefoot Books
Richards, Jack C.; Renandya, Willy A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice, 2008, Cambridge University Press
Seaworthy, Oscar; Aarter, Debbie, Port side pirates, 2007, Barefoot Books
Skehan, P., Individual Differences in Second-Language Learning, 1989, Hodder Arnold
The shape song swingalong, SteveSongs (Musical group); Sim, David, 2011, Barefoot Books
Watts, Eleanor, Storytelling, 2006, Oxford University Press
Wright, Andrew, Storytelling with children, 2008, Oxford University Press
Adams, P., There was an old lady who swallowed a fly, 1973, Classic books with holes
Valerie, T.; Korky, P., Winnie the Witch, 1989, Oxford University Press

Remember you

won't

 be able to use any of the storybooks in these references for your final task!

Complementària Robinson, Ken, School kills creativity, 29/12/2010, http:// www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schoo
Churches, R., & Terry, R., NLP for teachers : how to be a highly effective teacher, 2007, Bancyfelin: Crown House
Terry, R., Churches, R.; Mobbs, A. , The NLP toolkit : innovative activities and strategies for teachers, trainers and school leaders. , 2009, Bancyfelin: Crown House
Blackstone, Stella, Ceccoli, Nicoletta, An island in the sun, 2002, Barefoot Books
Carle, Eric, The bad tempered ladybird, 2010, Puffin Books
Carle, Eric, The bad tempered ladybird, 2010, Puffin Books
Donaldson, Julia; Monks, Lydia, What the ladybird heard, 2010, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Monkey Puzzle, 2000, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The smartest giant in town, 2002, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, The snail and the whale, 2002, Macmillan
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Charlie Cook's Favorite Book, 2005, Puffin Books
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Stick Man, 2008, Scholastic
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Tabby McTat, 2009, Alison Green Books
Harter, Debbie, Walking through the jungle, 2004, Barefoot Books
Martin, B.; Carle, E., Brown bear, brown bear, what do you see?, 2007, Puffin
McKee, David, Not now, Bernard, 1986, Puffin Books
Donaldson, Julia; Scheffler, Axel, Tiddler, 2007, Alison Green Books
Waddell, M.; Oxenbury, H., Farmer Duck, 2009, Walker Books
Browne, E., Handa's Surprise, 1995, Walker Books
Campbell, Rod, Dear Zoo, 2007, Puffin Books
Staake, B., The Red Lemon, 2006, Dragonfly books
Carle, Eric, The mixed-up Chameleon, 1984, HarperTrophy
Andreae, G; Parker-Rees, G., Giraffes can't dance, 2000, Orchard
Rosen, M.; Oxenbury, H., We're going on a bear hunt, 1989, Walker Books
Monks, Lydia, Ooo, Ooo, Ooo, Gorilla!, 2007, Egmont
Shields, G.; Polona, L., The littlest bear, 2011, Macmillan

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA/11234222

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11234208

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA I/11234207
 
Altres comentaris
In this second part of the subject we will be targeting for a B-2, so I would recommend all those students who still do not have that level to find a way to improve and reach it before the end of the subject. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject: no attendance means no use of the language and no experiencing of the proposed activities and, therefore, no proper learning. Students should come to every class, if possible. Participation is basic. The more you participate the more you'll learn. How much you improve as an English speaker and as an English teacher will highly depend on this.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent