DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA Código 11244222
Titulación
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARRANCO REVERTER, ROSA
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Correo-e mar.gutierrezcolon@urv.cat
rosa.barranco@urv.cat
cinta.albesa@urv.cat
Profesores/as
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
BARRANCO REVERTER, ROSA
ALBESA MARTÍ, CINTA
Web
Descripción general e información relevante

A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. 

The aim of this course is to stimulate and promote, in a useful and active way, students' oral communicative competence in foreign language in order to develop successful speaking skills and be able to establish good communication habits at school, as well as to expose different contents closely related to the English culture which, together with their prior knowledge, will enrich their personal training as education professionals.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 MI3 Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
 MI4 Inventa i crea activitats per tal de fomentar l’ús de la llengua estrangera i les posa en pràctica a l’aula d’educació primària.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada

Continguts
tema Subtema
Communicative usage of the English language. -Introduction to phonetics.

-Formal, standard, informal English & slang.

-Accents of the English language.

-British English versus American English.
Activities to improve the oral competence. -Mock interviews, public speeches & discussion groups.
Activities to promote oral skills at school. -Storytelling, jokes, tongue twisters, idioms & popular expressions.
Cultural aspects of the English language. -Festivities of the English-speaking countries.

-Music & food.

-Cinema.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
C1
2 0 2
Sessió Magistral
B3
28 1 29
Presentacions / exposicions
MI3
8 15 23
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MI4
24 0 24
Treballs
MI3
7 36 43
Fòrums de debat
MI4
1 2.5 3.5
Treballs col·laboratius.
MI3
1 24 25
Atenció personalitzada
C1
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
Treballs col·laboratius. Activitat que realitzen els estudiants per grups. L’element clau d’aquesta activitat és la col·laboració per a l'assoliment d'un objectiu comú.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción

If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle or his/her email address and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which he will be in the office.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
MI3
Students will need to do individual assignments or activities. More details about it will be given at the beginning of the course. 80%
Treballs col·laboratius.
MI3
Students will work in groups to take on a project. More details about it will be given at the beginning of the course. 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Those students who, because of force majeure, will not be able to attend any classes will need to do all the activities/tasks (as the rest of their classmates) and will also be assessed by sitting a single examination covering all the contents of the course. Acts of force majeure must be duly justified.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica Power, Mark, Presenting in English: How to give successful presentations., , Andover, UK: Heinle Cengage Learning, cop. 2011
Hewings, Martin, English pronunciation in use: advanced: self-study and classroom use., , Cambridge: Cambridge University Press, 2007
Hewings, Martin & Goldstein, Sharon, Pronunciation plus: practice through interaction: North American English., , Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Pr
Conan Doyle, Arthur, The Adventures of Sherlock Holmes., , England, 1892
, Why speaking proper English is important for your career? (article) , , Exforsys Inc., 6th Jun 2007
Batista, Tanja, Greetings & goodbyes in the English language. (article), , Suite101 web page, 12th Mar 2012
, What are some American tongue twisters? (article) , , Wisegeek web page
Finley, Dave, Public speaking: some does and don'ts. (article), ,
Engel, Matthew, Americanisms: 50 of your most noted examples. (article), , BBC UK web page, 20th Jul 2011
Oliver, Roser & Jené, Lluís, Do you speak English?, , 30 minuts (TV3), 23rd Dec 2012

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA I/11234207
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA II/11234216
 
Otros comentarios
In this subject we will be targeting for a B-2 (according to the Common European Framework of Reference for Languages). This course is not the right place to learn English at all; it is the place to develop, improve and strenghten oral skills and learn how to teach children English. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject, without which no student is going to be able to pass. That is why everyone, willing to take this subject, should come to all the sessions as much as possible. Participation is essential as well; the more you get involved the more you will learn.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.