DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PROYECTO ARTÍSTICO Código 11254204
Titulación
Grado en Educación Infantil (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Historia e Historia del Arte
Coordinador/a
RAFECAS JANÉ, ROSA
Correo-e rosa.rafecas@urv.cat
Profesores/as
RAFECAS JANÉ, ROSA
Web
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Creació i representació d'una obra musical.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
 MEMD1 Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió.
 MEMD5 Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil.
 MEMD6 Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprender a aprender
 B3 Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación
 B4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
 B6 Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
 MEMD1 Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
 MEMD5 Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
 MEMD6 Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorías o metodologías de una asignatura.
Realiza aportaciones significativas o ciertas innovaciones.
 B3 Busca nuevos procedimientos y métodos para hacer las cosas.
Reflexiona sobre las causas y los fines de la innovación.
 B4 Decide cómo debe hacer el trabajo previsto para que tenga la máxima calidad posible.
 B6 Controla suficientemente sus nervios para expresarse en público.
Sus presentaciones están debidamente preparadas, utilizando estrategias para presentar y llevar a cabo sus presentaciones orales (ayudas audiovisuales, mirada, voz, gesto, control de tiempo,...).
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.

Contenidos
tema Subtema
Les paraules i la música Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions...
Creació d'un projecte musical A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
Representació Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
B6
1 0 1
Sesión magistral
A2
MEMD1
4 19 23
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A2
MEMD1
MEMD5
5 10 15
Presentaciones/exposiciones
B4
C4
12 22 34
Atención personalizada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Presentaciones/exposiciones Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Atención personalizada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes

Atención personalizada
descripción
Es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A2
MEMD1
MEMD5
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 40%
Presentaciones/exposiciones
B4
C4
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 50%
Otros  

assistència, participació

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

INFORMACIÓ RELLEVANT:

A/PRIMERA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació:

1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica:

a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent.

b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament).

2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica:

L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no.

En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual.

B/SEGONA CONVOCATÒRIA

De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides.

Observacions:

1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament.

2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).


Fuentes de información

Básica scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC, Barcelona 2000

Complementaria Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS, Barcelona
Antoini Miralpeix, Les veus de la natura, DINSIC, Barcelona 2000
P. Vallvé, La ciutat i la lluna, DINSIC, Barcelona 2003
Ger Storms, 101 juegos musicales, DINSIC, Barcelona 2003

Recomendaciones


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
DANZA: LA MÚSICA EN MOVIMIENTO/11254209
FORMACIÓN VOCAL Y AUDITIVA/11254205
LENGUAJE MUSICAL/11254212
 
Otros comentarios
Cal haver assolit les assignatures: Llenguatge Musical i Formació Vocal i Auditiva per poder matricular-se d'aquesta assignatura.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.