DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT Codi 11254209
Ensenyament
Grau en Educació Infantil (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
CANELA GRAU, MONTSERRAT
Adreça electrònica montserrat.canela@urv.cat
Professors/es
CANELA GRAU, MONTSERRAT
Web http://http://didacmus.blogspot.com.es/
Descripció general i informació rellevant <p>L’assignatura pretén: 1) Aprendre repertori dansístic adequat a l'edat dels infants, tant a nivell de formació com de didàctica; 2) Desenvolupar l'expressió corporal des del vessant musical; 3) Adquirir recursos per l'aula i desenvolupar el coneixement i la reflexió per a la recerca dansística.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil.
 MEMD2 Integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Utilitzar les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
Determina el verdader sentit que ha de tenir l’educació musical en l’educació infantil.
 MEMD2 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Descobreix i experimenta amb les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
 B5 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. La Dansa
1.1 Terminologia específica
2.2 Elements de la dansa
2.3 La dansa en el currículum de Primaria
2. Llenguatge musical aplicat a la dansa 2.1 Pulsació i ritme
2.2 Frase i estructura
2.3 Coreografia
3. Didàctica de la dansa
3.1 Metodologia Dalcroze
3.2 La dansa a l’escola
3.3 Procés d'ensenyament de la dansa a Infantil i Primària
3.4 Notació de la dansa
3.5 Recursos didàctics per als diferents nivells d'educació
4. Repertori
4.1 Jocs de falda
4.2 Jocs dansats
4.3 Marxes
4.4 Moviment dirigit
4.5 Danses tradicionals catalanes
4.6 Danses del món
4.7 Criteris de selecció de les danses
4.8 Cicle de l'any: diades i celebracions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
MEMD1
9 4 13
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MEMD2
5 10 15
Presentacions / exposicions
MEMD3
3 5 8
Treballs
MEMD3
1 10 11
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Atenció personalitzada Atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment de l'evolució de la matèria Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
MEMD3
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 10%
Treballs
MEMD3
Treballs que realitza l'alumne. 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Fernández Rubí, Marisa , Taller de danzas y coreografías : educación infantil y primaria , CCS, cop, Madrid, 1999

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent