IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) DANCE: MUSIC IN MOVEMENT Code 11254209
Study programme
Bachelor's Degree in Infant Education (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 1Q
Language
Català
Department History and History of Art
Coordinator
CANELA GRAU, MONTSERRAT
E-mail montserrat.canela@urv.cat
Lecturers
CANELA GRAU, MONTSERRAT
Web http://http://didacmus.blogspot.com.es/
General description and relevant information <p>The course aims to: 1) Learn dance repertoire appropiate to the age of the children, both in terms of training and didactics; 2) Develop corporal expression from a musical point of view; 3) Acquire resources for the classroom and develop knowledge and reflection for dance research.</p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil.
 MEMD2 Integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Utilitzar les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Type B Code Competences Transversal
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
Determina el verdader sentit que ha de tenir l’educació musical en l’educació infantil.
 MEMD2 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Descobreix i experimenta amb les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Type B Code Learning outcomes
 B4 Do the work planned in accordance with the quality criteria provided.
Present results before the stipulated deadlines.
Present results in the appropriate way in accordance with the bibliography provided and before the deadline.
 B5 Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. The dance
1.1 Specífic Terminology
2.2 Elements of the dance
2.3 Dance in the Primary School Curriculum
2. Musical language applied to dance 2.1 Beat and rhythm
2.2 Phrase and structure
2.3 Choreography
3. Didactics of dance
3.1 Dalcroze Methodology
3.2 Dance at school
3.3 Dance training process in Pre-school and Primary school
3.4 Dance notation
3.5 Didactic resources for different levels of education
4. Repertoire 4.1 "Jocs de falda"
4.2 Dance games
4.3 Marches
4.4 Directed movement
4.5 Traditional Catalan dances
4.6 Dances of the world
4.7 Criteria the selection of diferent dences
4.8 Cycle of tje year: celebrations

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A1
MEMD1
9 4 13
Problem solving, exercises in the classroom
MEMD2
5 10 15
Presentations / oral communications
MEMD3
3 5 8
Assignments
MEMD3
1 10 11
Personal attention
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentations / oral communications Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Assignments Treballs que realitza l'alumne.
Personal attention Atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Personalized attention
Description
Seguiment de l'evolució de la matèria Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / oral communications
MEMD3
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 10%
Assignments
MEMD3
Treballs que realitza l'alumne. 10%
Others  
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic Fernández Rubí, Marisa , Taller de danzas y coreografías : educación infantil y primaria , CCS, cop, Madrid, 1999

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.