IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT Code 11254209
Study programme
Grau en Educació Infantil (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Història i Història de l'Art
Coordinator
CANELA GRAU, MONTSERRAT
E-mail montserrat.canela@urv.cat
Lecturers
CANELA GRAU, MONTSERRAT
Web http://http://didacmus.blogspot.com.es/
General description and relevant information

L’assignatura pretén: 1) Aprendre repertori dansístic adequat a l'edat dels infants, tant a nivell de formació com de didàctica; 2) Desenvolupar l'expressió corporal des del vessant musical; 3) Adquirir recursos per l'aula i desenvolupar el coneixement i la reflexió per a la recerca dansística.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil.
 MEMD2 Integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Utilitzar les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Type B Code Competences Transversal
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
Determina el verdader sentit que ha de tenir l’educació musical en l’educació infantil.
 MEMD2 Sap integrar el desenvolupament del sentit rítmic a partir de la consciència del propi cos com a generador de moviment en alumnes d’educació infantil.
 MEMD3 Descobreix i experimenta amb les possibilitats d’improvisació que genera l’educació rítmica en l’educació infantil.
Type B Code Learning outcomes
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
 B5 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. La Dansa
1.1 Terminologia específica
2.2 Elements de la dansa
2.3 La dansa en el currículum de Primaria
2. Llenguatge musical aplicat a la dansa 2.1 Pulsació i ritme
2.2 Frase i estructura
2.3 Coreografia
3. Didàctica de la dansa
3.1 Metodologia Dalcroze
3.2 La dansa a l’escola
3.3 Procés d'ensenyament de la dansa a Infantil i Primària
3.4 Notació de la dansa
3.5 Recursos didàctics per als diferents nivells d'educació
4. Repertori
4.1 Jocs de falda
4.2 Jocs dansats
4.3 Marxes
4.4 Moviment dirigit
4.5 Danses tradicionals catalanes
4.6 Danses del món
4.7 Criteris de selecció de les danses
4.8 Cicle de l'any: diades i celebracions

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
MEMD1
9 4 13
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MEMD2
5 10 15
Presentacions / exposicions
MEMD3
3 5 8
Treballs
MEMD3
1 10 11
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Atenció personalitzada Atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Description
Seguiment de l'evolució de la matèria Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
MEMD3
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 10%
Treballs
MEMD3
Treballs que realitza l'alumne. 10%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Fernández Rubí, Marisa , Taller de danzas y coreografías : educación infantil y primaria , CCS, cop, Madrid, 1999

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.