Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| A11 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. |
| MEP1 |
Conèixer i valorar les possibilitats motrius del cos i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona. |
| MEP2 |
Saber aplicar els fonaments i les tècniques de la psicomotricitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Comprèn significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona.
| | A11 |
Comprendre la dimensió aplicada de la psicomotricitat.
| | MEP1 |
Entén significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona.
| | MEP2 |
Comprèn la dimensió aplicada de la psicomotricitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1. Experimentació i presa de consciència de la relació tònico-emocional |
|
2. Consciència i integració de la pròpia totalitat corporal per contenir i reconèixer la totalitat corporal que l’infant va construint
|
|
3. Vivència i aprofundiment en el coneixement d’un mateix i dels altres a través del joc i del moviment |
|
4. Consciència de la pròpia manera de ser d’estar i d’actuar: les actituds i les competències. |
|
5. Representació i reflexió personal i col•lectiva de les vivències corporals, emocionals i relacionals, mitjançant diferents llenguatges |
|
6. Situacions d’exploració de l’acompanyament i de l’escolta de l’altre
|
|
7. Reflexió entorn a l’aplicació didàctica de situacions que es donin en el treball corporal |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
20 |
38 |
Treballs |
|
2 |
17 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atendre a l'alumnat per orientar els treballs i i resoldre dubtes.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
És imprescindible l'assistència per seguir la dinàmica de l'assignatura. Es fan propostes i es plantegen problemes que cal resoldre mitjançant situacions de grup, de petit grup, de trio, de parella i individuals, seguides de moments de representació i de reflexió personal i col•lectiva. |
40% |
Treballs |
|
Diari reflexiu de les sessions de treball corporal.
Per poder realitzar aquest treball és imprescindible haver assistit a la sessió pràctica i haver participat de manera activa en les propostes de la sessió, resolent les situacions-problema plantejades pel professorat. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
REQUISIT: Imprescindible l'assistència, el caràcter pràctic de l'assignatura requereix que les sessions de pràctica corporal siguin presencials i vivencials. Les activitats d'avaluació estan relacionades: l'assistència condiciona la realització de la pràctica, tanmateix aquesta condiciona l'elaboració del diari reflexiu de la pràctica realitzada. En casos de força major que es puguin demostrar documentalment i sempre que les faltes no superin el 20% de les sessions serà possible l'avaluació continuada. Tot i així, la nota es veurà reduïda en les 2 activitats. Si no s'arriba a l'assistència mínima (80%) es pot optar a la 2a convocatòria realitzant un examen, tot i que aquest mai podrà substituir la vivència personal i de la relació amb els altres, per aquest motiu la nota màxima en aquesta opció serà aprovat. Els treballs s'hauran de lliurar en els terminis establerts que estaran especificats al moodle, no s'admetran els que es lliurin fora de termini. Les normes i l'extensió dels treballs es concretaran al moodle. En cas de detectar plagis en les diferents tasques d'avaluació l'assignatura queda suspesa sense dret a la segona convocatòria. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Tota la documentació lliurada per part del'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consellde mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. |
Bàsica |
MILA, J., De profesión psicomotricista, 2008, Miño y Davila: Buenos Aires
VALSAGNA A. , La formación corporal del psicomotricista, 2003, Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnic
VALSAGNA, A., La Formación corporal del psicomotricista un cómo y un porqué, de un saber que se in-corpora , 2009, Revista iberoamericana de psicomotricidad y técnic
|
|
Complementària |
|
Revistes de psicomotricitat: ENTRELÍNEAS. Revista
especializada en psicomotricidad. Barcelona. REVISTA IBEROAMERICANA DE
PSICOMOTRICIDAD y TÈCNICAS CORPORALES. www.psicomotricidadum.com) PSICOMOTRICIDAD. Revista de
estudios y experiencias. Madrid: Citap. CUADERNOS DE PSICOMOTRICIDAD.
Bergara: UNED. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DESENVOLUPAMENT I EDUCACIÓ PSICOMOTRIU/11254213 | ENSENYAMENT I APRENETATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL II/11254102 | DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU A L'EDUCACIÓ INFANTIL I/11254206 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I/11254101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|