Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Comparte y asume los objetivos de aprendizaje propuestos por el profesor.
Pregunta para aprender y se interesa para aclarar sus dudas.
Realiza preguntas inteligentes que cuestionan lo que ha aprendido y muestra iniciativa en la búsqueda de información.
Establece sus propios objetivos de aprendizaje.
| | B2 |
Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo.
| | B3 |
Reconoce las limitaciones y puntos débiles en sus procesos y métodos de trabajo.
Aplica técnicas innovadoras y obtiene resultados.
| | B6 |
Controla suficientemente sus nervios para expresarse en público.
Las presentaciones están estructuradas, cumpliendo con los requisitos exigidos, si hubiera.
Analiza, valora y responde de manera adecuada a las preguntas que se le formulan en una presentación oral.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Reflexiona, revisa y evalúa el proceso de gestión de la información.
| | C6 |
Identifica necesidades de formación.
|
tema |
Subtema |
Cos, veu i salut: bases fisiològiques. |
Fisiologia de la veu.Òrgans emissors: la laringe i les cavitats glòtiques.
Ressonadors superiors: faringe, boca, bòveda del pal.ladar, sinus i cavitats nasals.
El cos com a transmissor de ressonància: columna vertebral, postura i tò muscular com a elements dinamitzadors.
|
Respirant: el motor de l'emissió |
Respiració abdominal. Aprenent o reaprenent a respirar. Exercicis pràctics.
Inspiració, energia i ressonadors. Expiració, moviment i expressió.
Respiració intercostal. Exercicis pràctics
|
Articulacions, moviment i comunicació |
L'emissió vocal i les articulacions com a vehicle de comunicació a l'aula.
Alliberant les articulacions per una emissió saludable: el cos en moviment
Tò muscular i emissió: el diafragma, els músculs abdominals i el moviment pèlvic |
Educació vocal i corporal |
Exercicis de sensibilització corporal
Exercicis de respiració
Tècnica vocal
Petits itineraris musicals (repertori) |
Veu, salut i escola |
L'espai escolar: contaminació acústica, contaminació ambiental i qüestions d'ergonomia
La veu del mestre: educació infantil
Mimetisme i emissió: projecció vocal i risc
Hàbits saludables per a docents i infants
Salut vocal i entorns socials |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
10 |
19 |
29 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas orales |
|
4 |
20 |
24 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Informacions bàsiques en forma de sessió magistral introductòria i petits exercicis |
Sesión magistral |
Sessions a l'aula amb l'ajut de multimèdia i recursos auditius i visuals |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Atención personalizada |
Exercicis de respiració, corporals i de tècnica vocal |
descripción |
L'alumne que ho necessiti podrà sol·licitar tutories amb la professora i/o fer consultes per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
|
40% |
Pruebas orales |
|
|
50% |
Otros |
|
|
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Básica |
Myriam Alió, Reflexiones sobre la voz, Clivis, 1983
Blandine Calais, Anatomía para el movimiento, Liebre de marzo, 1991
Myriam Alió, Los espacios de la voz, Edicions Badia, 1983
Bustos Sánchez, I, La voz. La técnica y la expresión, Paidotribo, 2007
Bustos Sanchez, I, Trastornos de la voz en edad escolar, Aljibe, 2000
Gassull, C, Casanova C, Botey Q, Amador M, The impact of the reactivity to stress in teachers with vocal problems, Folia Phoniatrica et Logopaedica, 2010
Diferents autors, http://www.slideshare.net/thelma01/laringe-anatomia-resumen, ,
, http://grupsderecerca.uab.cat/eves/, ,
Federación e. enseñanza cc.oo., http://istas.net/web/abreenlace.asp?idenlace=7733, Paralelo edición, 2009
, http://www.medecine-des-arts.com/, ,
, http://www.voicefoundation.org/, ,
|
|
Complementaria |
|
|
|
Otros comentarios |
Es recomana a totes les persones que tinguin dificultats d'emissió o problemes de salut vocal, complementin els aprenentatges de l'assignatura amb la consulta a un foniatra i demanin atenció individualitzada a la professora durant les dues primeres setmanes de curs.
Cal venir a les sessions amb roba còmoda i una tovallola o aïllant per poder estirar-se al terra. També cal dur uns mitjons.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|