Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. |
| A8 |
Conèixer fonaments de dietètica i higiene infantils. Conèixer Fonaments d'atenció primerenca i les bases i desenvolupaments que permeten comprendre els processos psicològics, d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància. |
| MEP2 |
Saber aplicar els fonaments i les tècniques de la psicomotricitat. |
| MEP3 |
Planificar, desenvolupa i avaluar activitats psicomotrius en contextos educatius. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén la dimensió aplicada de la psicomotiricitat
| | A8 |
identifica les activitats psicomotrius
| | MEP2 |
Comprèn la dimensió aplicada de la psicomotricitat.
| | MEP3 |
Dissenya activitats psicomotrius per a nens entre 0-6 anys.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. La psicomotricitat en el currículum d'EI
|
|
2. El projecte de psicomotricitat: directrius per desenvolupar el contingut del treball des de la pròpia realitat educativa.
|
- Anàlisi del centre
- Marc teòric
- Concreció de la proposta: programació
|
3. La coherència educativa |
Ajustament entre els principis de l'educació psicomotriu i el projecte pedagòcic de l'escola.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
12 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
6 |
12 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
8 |
13 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
3 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Tutorització dels treballs que l'alumne ha de realitzar.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un treball indidual:
Guió organitzat i justificat del projecte de psicomotricitat amb breus concrecions dels continguts que l'integren. L'extensió es concretarà al moodle.
Planificació de situacions educatives globalitzades que contemplin el conjunt d'àrees de coneixement i experiència.
Treball en grup reduït que afavoreixi la transferència, des de la sala de psicomotricitat a l'aula, dels aprenentatges realitzats pels infants. |
65%
25% |
Altres |
|
Valoració personal |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació serà continua is'expressarà amb una nota global. Per superar l'assignatura serà necessaricomplir els requisits següents: - Obtenir una nota mínima de cincen cadascuna de les activitats amb pes a la nota. - La participació activa en lesactivitats proposades i la coherència de les aportacions en els debatsrealitzats. - La correcció lingüística a tantoral com escrita en les diferents activitats realitzades i presentades. - Els treballs s'han de lliurar enels terminis establerts, en cas contrari no seran avaluats. Les dates delliurament s'especificaran al moodle, així com les normes i l'extensió delstreballs. Quan en alguna de les activitatsd'avaluació l'alumne/a no obté una nota mínima de cinc, podrà optar a referl'activitat no superada en segona convocatòria. En cas de detectar plagis en les diferents tasquesd'avaluació l'assignatura queda suspesa sense dret a la segona convocatòria. Tota la documentació lliurada perpart de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pelconsell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Generalitat de Catalunya, DECRET 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l'educació infantil., DOGC, 2008
Generalitat de Catalunya, DECRET 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l'educació infantil., DOGC, 2010
Generalitat de Catalunya, Orientacions sobre el desplegament del currículum i la programació al segon cicle de l'educació infantil: el tractament globalitzat de les àrees i la programació d'unitats didàctiques., Departament d'Educació, 2009
|
Tots els llibres, articles i documents tractats i/o recomanats a les assignatures de Didàctica de l'educació psicomotriu a l'educació infantil i a la de Observació i avaluació del joc de l'infant.
Revistes de psicomotricitat:
ENTRELÍNEAS. Revista
especializada en psicomotricidad. Barcelona.
REVISTA IBEROAMERICANA DE
PSICOMOTRICIDAD y TÈCNICAS CORPORALES. www.psicomotricidadum.com)
PSICOMOTRICIDAD. Revista de
estudios y experiencias. Madrid: Citap.
CUADERNOS DE PSICOMOTRICIDAD.
Bergara: UNED.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FORMACIÓ PSICO-CORPORAL/11254228 | L'OBSERVACIÓ I L'AVALUACIÓ DEL JOC DE L'INFANT/11254226 | EDUCACIÓ PSICOMOTRIU I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT EN EL MARC DE L'ESCOLA INCLUSIVA/11254227 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I/11254101 | ENSENYAMENT I APRENETATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL II/11254102 | TREBALL CORPORAL/11254214 | DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU A L'EDUCACIÓ INFANTIL I/11254206 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|