Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
| | MEMD5 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Les paraules i la música |
Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions... |
Creació d'un projecte musical |
A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
|
Representació |
Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
4 |
19 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
22 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes
|
Descripció |
es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Jesús Rodríguez Picó, cantata del dissabte, CLIVIS,
, Les tres bessones, CLIVIS,
Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11254209 | FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11254205 | LLENGUATGE MUSICAL/11254212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|