DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PROJECTE ARTÍSTIC Codi 11264204
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RIOS HEVIA, MONTSERRAT
CELMA TAFALLA, MARGARITA
Adreça electrònica margarita.celma@urv.cat
Professors/es
CELMA TAFALLA, MARGARITA
Web
Descripció general i informació rellevant Creació i representació d'una obra musical.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
 MEMD1 Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió.
 MEMD5 Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil.
 MEMD6 Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
 MEMD1 Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
 MEMD5 Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
 MEMD6 Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
Les paraules i la música Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions...
Creació d'un projecte musical A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
Representació Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B6
1 0 1
Sessió Magistral
A2
MEMD1
4 19 23
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
5 10 15
Presentacions / exposicions
B4
C4
12 22 34
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes

Atenció personalitzada
Descripció
es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A2
MEMD1
Exposició dels continguts de l'assignatura. 30%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 20%
Presentacions / exposicions
B4
C4
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Jesús Rodríguez Picó, cantata del dissabte, CLIVIS,
, Les tres bessones, CLIVIS,
Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC,

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11254209
FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11254205
LLENGUATGE MUSICAL/11254212
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent