DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) PROJECTE ARTÍSTIC Codi 11264204
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
CELMA TAFALLA, MARGARITA
Adreça electrònica margarita.celma@urv.cat
Professors/es
CELMA TAFALLA, MARGARITA
Web
Descripció general i informació rellevant Creació i representació d'una obra musical.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
 MEMD1 Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió.
 MEMD5 Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil.
 MEMD6 Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
 MEMD1 Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
 MEMD5 Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
 MEMD6 Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
Les paraules i la música Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions...
Creació d'un projecte musical A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
Representació Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B6
1 0 1
Sessió Magistral
A2
MEMD1
4 19 23
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
5 10 15
Presentacions / exposicions
B4
C4
12 22 34
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes

Atenció personalitzada
Descripció
Es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 40%
Presentacions / exposicions
B4
C4
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 50%
Altres  

assistència, participació

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

INFORMACIÓ RELLEVANT:

A/PRIMERA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació:

1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica:

a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent.

b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament).

2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica:

L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no.

En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual.

B/SEGONA CONVOCATÒRIA

De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides.

Observacions:

1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament.

2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).


Fonts d'informació

Bàsica scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC, Barcelona 2000

Complementària Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS, Barcelona
Antoini Miralpeix, Les veus de la natura, DINSIC, Barcelona 2000
P. Vallvé, La ciutat i la lluna, DINSIC, Barcelona 2003
Ger Storms, 101 juegos musicales, DINSIC, Barcelona 2003

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11254209
FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11254205
LLENGUATGE MUSICAL/11254212
 
Altres comentaris
Cal haver assolit les assignatures: Llenguatge Musical i Formació Vocal i Auditiva per poder matricular-se d'aquesta assignatura.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent