Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | MI1 |
Conèixer les principals corrents didàctiques de l’ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l’aula d’educació infantil. |
| MI2 |
Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil. |
| MI3 |
Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil |
| MI4 |
Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| MI1 |
Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
| | MI2 |
Comprèn els conceptes de l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
| | MI3 |
Comprèn i avalua les diferents metodologies d’un idioma com la llengua estrangera.
Dissenyar unitats didàctiques i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
| | MI4 |
Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
1. Comunicació en situació d’aprenentatge precoç de la llengua estrangera.
|
- Rutines comunicatives.
- Recursos de la veu
- Llenguatge no-verbal. |
2. Recursos didàctics. |
- Manuals d’ensenyament.
- Cançons, imatges.
- Jocs rítmics i vocals
- Contes.
- Poemes.
- Material multimèdia. |
3. Metodologia. |
- Enfocaments a) multi-sensorial, b) oral, c) lúdic i manual, d) musical
- Activitats per escoltar, descobrir, dibuixar, fabricar, jugar, cantar. |
4. Avaluació. |
- Expressió i comprensió oral |
1. Comunicació en situació d’aprenentatge precoç de la llengua estrangera. |
- Rutines comunicatives.
- Recursos de la veu
- Llenguatge no-verbal. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
20 |
30 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
19 |
38 |
57 |
Debats |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
11 |
22 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, la metodologia i l'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
Exposició de les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva apliació a l'aula d'educació infantil i comprendre'n els components i les diferents metodologies. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Anàlisis i resolució de casos pràctics en l'àmbit de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera en educació infantil. |
Debats |
Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions. |
Treballs |
Presentació d'una unitat didàctica en el marc de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera en educació infantil. |
Descripció |
Tutories per la planificació i elaboració de la unitat didàctica. És obligatori la cita prèvia per a l'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Avaluació de les competències especificades. |
10 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Avaluació de les competències especificades. |
30 |
Treballs |
|
Avaluació de les competències especificades. |
30 |
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació de les competències especificades. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Jacqueline Billiez, De la didactique des langues à la didactique du plurilinguisme : hommage à Louise Dabène, , 1998
Federica Ricci Garotti; Lucia Stoppini, L'acquisizione della lingua straniera nella scuola dell'infanzia : una ricerca con bambini dai tre ai sei anni , , 2010
Christian Puren, Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues, , 1988
E. Bérard, L’approche communicative.Théorie et pratiques, , 1991
, De la didactique des langues à la didactique du plurilinguisme : hommage à Louise Dabène , , Jacqueline Billiez
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|