DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR Codi 11264222
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARRANCO REVERTER, ROSA
Adreça electrònica rosa.barranco@urv.cat
mariacinta.cuella@urv.cat
Professors/es
BARRANCO REVERTER, ROSA
CUELLA LLORCA, MARIA CINTA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura persegueix la millora de la competència oral de l'alumnat per a l'ensenyament de l'anglès a l'etapa d'educació infantil. També es presentaran aspectes de la cultura dels països de parla anglesa i es buscarà la manera de traslladar aquests continguts a l'aula.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
Comprèn els conceptes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Comprèn i avalua les diverses metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Importance of oral language for teachers. - The language for classroom management (routines, weather, time, classroom
material, social greetings...)
- Introduction to phonetics
2. Communicative methodology - Brief review of methodologies in the history of language teaching
- Basic notions about learning/acquiring a language
- Learning styles and multiple intelligences
3. Working on culture and traditions. - Celebrations in the English-speaking countries (Halloween, Christmas,
Thanksgiving, St. Valentines, St Patrick’s Day, April Fools’ Day...)
- How to bring the culture into the classroom
4. Activities to promote oral skills. - Stories
- Songs
- Role-plays
- Crafts
- Games
- ICT

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 3 9
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
MI4
2 30 32
Pràctiques a través de TIC
MI4
8 8 16
Debats
A11
B3
8 4 12
Presentacions / exposicions
MI4
B3
12 30 42
Pràctiques de camp/sortides
MI4
B3
12 12 24
Treballs
A11
MI4
32 40 72
Resolució de problemes, exercicis
A11
MI4
16 12 28
Sessió Magistral
MI4
32 0 32
Atenció personalitzada
32 1 33
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries La introducció a l'assignatura inclou activitats de presentació per part de la professora i de l'alumnat. Cada bloc temàtic també hi haurà unes activitats introductòries que implicaran la participació activa dels matriculats a l'assignatura.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge El resultat de l'avaluació continuada donarà com a resultat un portafoli en què els i les alumnes hauran deixat constància dels seus aprenentatges, de les seves vivències, les reflexions... i unes conclusions sobre els continguts de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0.
Debats L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat.
Presentacions / exposicions Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral.
Pràctiques de camp/sortides S'està treballant en una iniciativa per participar en un "Conta contes" en anglès en una biblioteca municipal. L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real.
Treballs L'assignatura inclou una sèrie de treballs sobre les diferents temàtiques que es vagin treballant. Alguns orals i altres escrits.
Resolució de problemes, exercicis Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics (tant de llengua com de planificació o programació de sessions) i en ocasions es plantejaran problemes que l'alumnat haurà de resoldre.
Sessió Magistral Els principals blocs temàtics aniran acompanyats d'una presentació de la teoria més rellavant vinculada a la pràctica que es tracta.
Atenció personalitzada L'alumnat haurà de mantenir com a mínim una trobada durant el curs amb la professora per parlar dels seus treballs i per comprovar els progressos en llengua.

Atenció personalitzada
Descripció
As to getting to know the students better and to check the improvement in their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
MI4
El portafolis serà un recull de les experiències viscudes a l'assignatura i dels aprenentatges significatius per al futur docent dels estudiants. 20%
Pràctiques a través de TIC
MI4
Treballs relacionats amb la pràctica docent i amb els continguts de l'assignatura que s'hauran d'elaborar amb programes i serveis 2.0 10%
Presentacions / exposicions
MI4
B3
Presentacions individuals o en grup de materials, activitats i produccions relacionades amb l'aula i amb temàtiques treballades en els blocs de continguts. 20%
Pràctiques de camp/sortides
MI4
B3
Possible activitat de narració d'un conte davant d'un públic infantil. 10%
Treballs
A11
MI4
Treballs escrits de temàtica variada en què l'alumnat haurà de fer recerca sobre un tema, donar la seva opinió, resumir un llibre... 20%
Altres  

Assistència i participació a les sessions.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit.

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

These two reasons force us to have one only "convocatòria". There are no "remedial exams" or extra works the students can present to pass the subject if they fail.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and the participation. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that if we find plagiarism in any of the tasks the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject. Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions will also be considered plagiarism).

Any assignment handed in by the students should meet the minimum requirements listed by the Teaching Council to be considered for assessment.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica

-          Nina Spada, Patsy M. Lightbown. How languages are learned (2006) Third edition. Oxford university press.

-          Maria Carty. Surviving and Thriving. Making classroom management and organization work for you and your students. (2010) Pembroke Publishers.

-          George Yule. The study of language. Third edition. (2006)

-          http://teacher.scholastic.com/classroom_management_pictures/index.htm

-          www.teachingenglish.org.uk

-          The teacher’s magazine

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Input_Hypothesis#Monitor_hypothesis_2

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Genie_(feral_child)

-          http://www.aber.ac.uk/~mflwww/seclangacq/langteach3.htm

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Grammar_translation

-          http://www.aber.ac.uk/~mflwww/seclangacq/langteach5.html

-          http://www.saskschools.ca/curr_content/hutt/esl/amtheory.htm

-          http://www.c-english.com/files/tpr.pdf

-          http://www.sil.org/lingualinks/languagelearning/waystoapproachlanguagelearning/thenaturalapproach.htm

-          Richards, JC and Rodgers, T.S , Approaches and Methods in Language teaching C.U.P p.99-p.112.

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Way

-          http://www.isabelperez.com/clil.htm

-          http://www.teachingenglish.org.uk/articles/content-language-integrated-learning

-          http://istheory.byu.edu/wiki/Language_action_perspective

-          http://blocs.xtec.cat/deunido/2008/05/11/estrategies-per-a-lenfocament-comunicatiu/

-          http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1129986

-          Cook, V.J., Long, J., & McDonough, S. (1979), ‘First and second language learning’, in G.E. Perren (ed.) The Mother Tongue and Other Languages in Education, CILTR, 7-2.

-          http://homepage.ntlworld.com/vivian.c/SLA/L1%20and%20L2.htm

-          http://www.pacer.org/bullying/stories/

-          Portfolio> http://oapee.com

-          Centre de suport a la Innovacio educativa en llengues: http://phobos.xtec.cat/cirel/cirel

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11254207
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11254208
 
Altres comentaris
In this subject we will be targeting for a B-2, so I would recommend all those students who still do not have that level to find a way to improve and reach it before the end of the subject. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject: no attendance means no use of the language and no experiencing of the proposed activities and, therefore, no proper learning. Students should come to every class, if possible. Participation is basic. The more you participate the more you'll learn. How much you improve as an English speaker and as an English teacher will highly depend on this
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent