DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR Codi 11264222
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARRANCO REVERTER, ROSA
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
rosa.barranco@urv.cat
cinta.albesa@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
BARRANCO REVERTER, ROSA
ALBESA MARTÍ, CINTA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
Comprèn els conceptes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Comprèn i avalua les diverses metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
- Oral Communicative Classroom
- Pronunciation
- Festivals and traditions of English-speaking countries
- Ways of exploiting resources in the EFL classroom
- Storytelling

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI4
8 2 10
Presentacions / exposicions
MI4
10 15 25
Pràctiques a través de TIC
C4
20 20 40
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B3
20 18 38
Fòrums de debat
B3
6 12 18
Activitats d’auto seguiment
B3
6 20 26
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
B3
10 25 35
Projectes
C4
25 35 60
Atenció personalitzada
4 3 7
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Els principals blocs temàtics aniran acompanyats d'activitats introductòries vinculades a la pràctica que es tracta.
Presentacions / exposicions Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral.
Pràctiques a través de TIC Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics i en ocasions es plantejaran estudis de casos.
Fòrums de debat L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat.
Activitats d’auto seguiment Es faran activitats d’auto-aprenentatge
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada L’alumnat haurà de llegir diversos articles relacionats amb la temàtica de l’assignatura
Projectes L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real.
Atenció personalitzada L'alumnat haurà de mantenir com a mínim una trobada amb els professors de l’assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
<p>As to getting to know the students better and to check on the improvement in their communicative competence in English, we might ask the students to meet the teacher in a small group. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. Students with special needs should contact the teacher to carry out any necessary adaptations. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building - previous contact via email. </p>

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
MI4
Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral. 10%
Pràctiques a través de TIC
C4
Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0. 5%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B3
Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics i en ocasions es plantejaran estudis de casos. 5%
Fòrums de debat
B3
L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat. 5%
Activitats d’auto seguiment
B3
Es faran activitats d’auto-aprenentatge. 5%
Projectes
C4
L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real. 25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

The students will be provided with the readings at the beginning of the semester. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent