2. El desenvolupament de l’organització del discurs.
|
2.1. Les situacions comunicatives a l’aula.
2.2. La conversa dirigida.
2.3. Els rols d’emissor i receptor: les sessions d’intervenció privilegiada dels alumnes – el “temps per compartir”.
|
3. Tipologia textual oral a Educació Infantil. Estratègies de l’aula dels diferents tipus de text: narració, descripció, poesia.
|
3.1 Activitats per desenvolupar el discurs narratiu: ordenacions cronològiques, narracions de contes i històries, relacions col•lectives.
3.2 Funció lúdica i funció creativa del llenguatge en la descripció. Descripció de persones, de llocs, d’objectes
3.3 La poesia a Educació Infantil: la poesia com a creació de sentiments, la poesia com a creació de bellesa. La poesia com a joc de sons, de paraules, de llenguatge. Recursos per a la producció poètica. |
4.Literatura oral i literatura infantil.
|
4.1. El valor educatiu de la literatura.
4.2. La literatura oral (teoria etnopoètica).
-L’art d’explicar rondalles competència expressiva: recursos de la veu i del cos)
-Aprofitament de la literatura oral (rondalles, llegendes, parèmies...) a l’aula d’educació infantil.
4.3. La literatura infantil.
-La formació de l’hàbit lector: el gust literari.
-Panorama produccions literàries infantils: referències i criteris de selecció:
-Poesia, narrativa, il•lustracions...
-Biblioteca escolar, biblioteca d’aula
-Activitats d’animació a la lectura |