DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11274208
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
ROURA PLANAS, SERGI
Adreça electrònica sergi.roura@urv.cat
Professors/es
ROURA PLANAS, SERGI
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura vol oferir una aproximació a la realitat de l'ensenyament de la llengua estrangera a l'etapa d'infantil en el segle XXI.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l’ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l’aula d’educació infantil.
 MI2 Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Comprèn els conceptes de l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Comprèn i avalua les diferents metodologies d’un idioma com la llengua estrangera.
Dissenyar unitats didàctiques i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
1. How children learn languages Language learning vs. language acquisition
2. Brief history of foreign language teaching - Grammar-translation method
- Direct method
- Audio-lingual method
- Communicative language teaching
- Silent way
- Suggestopedia
- Total Physical Response
3. Foreign language teaching in schools - CEFR
- The 5 skills
- The language project of the school
- CLIL and “PILE” project
- The curriculum for foreign languages
4. Activities in the foreign language classroom - Arts and crafts
- Roleplays
- Stories
- Songs
- Games
- Drama
5. Resources for the foreign language classroom - Authentic or adapted material
- Adapting resources for communicative purposes
- Creation and use of multimedia materials
- Research tools
6. Assessment - Tools for assessing students
- Evaluating the teaching practice: self and peer evaluation

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Presentacions / exposicions
MI2
MI3
C3
10 20 30
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI3
MI4
B2
19 29 48
Debats
MI3
B2
B3
6 3 9
Treballs
MI3
MI4
B8
C6
11 22 33
Sessió Magistral
MI1
MI3
6 0 6
Atenció personalitzada
6 6 12
 
Proves mixtes
MI1
MI3
MI4
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, la metodologia i l'avaluació.
Presentacions / exposicions Presentacions relacionades amb el desenvolupament d'una sessió d'anglès a l'aula d'educació infantil.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Anàlisis i resolució de casos pràctics en l'àmbit de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Debats Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions.
Treballs Presentació d'una unitat didàctica en el marc de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Presentació de materials per a treballar temes concrets a l'aula.
Planificació i execució d'activitats d'ensenyament-aprenentatge per a l'alumnat d'infantil.
Sessió Magistral Introducció teòrica dels continguts dels diferents blocs temàtics.
Atenció personalitzada Tutories per la planificació i elaboració dels treballs que es vagin demanant.

Atenció personalitzada
Descripció
As to getting to know the students better and to check on the improvement in their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. Students with special needs should contact the teacher to carry out any necessary adaptations. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
MI2
MI3
C3
Avaluació de les competències especificades. 40
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI3
MI4
B2
Avaluació de les competències especificades. 20
Treballs
MI3
MI4
B8
C6
Avaluació de les competències especificades. 20
Proves mixtes
MI1
MI3
MI4
Prova sobre continguts teòrics i amb una part pràctica per avaluar les destreses docents. 10
Altres  

Assistència i participació

10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit.

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

These two reasons force us to have one only "convocatòria". There are no "remedial exams" or extra works the students can present to pass the subject if they fail.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and the participation. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that if we find plagiarism in any of the tasks the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject. Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All documents handed in by the students must meet the minimum requirements listed by the Council of teachers as to be submitted to positive assessment.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions will also be considered plagiarism)."

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica - Nina Spada; Patsy M. Lightbown, How languages are learned, Oxford University Press, 2006
- Maria Carty, Surviving and Thriving. Making classroom management and organization work for you and your students, Pembroke Publishers, 2010
Vanessa Reilly, Very Young Learnes, Oxford University Press,
, The teacher's magazine, ,
Genevieve Roth, Teaching English to young learners, Richmond Publishing,

-          Nina Spada, Patsy M. Lightbown. How languages are learned (2006) Third edition. Oxford university press.

-          Maria Carty. Surviving and Thriving. Making classroom management and organization work for you and your students. (2010) Pembroke Publishers.

-          George Yule. The study of language. Third edition. (2006)

-          http://teacher.scholastic.com/classroom_management_pictures/index.htm

-          www.teachingenglish.org.uk

-          The teacher’s magazine

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Input_Hypothesis#Monitor_hypothesis_2

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Genie_(feral_child)

-          http://www.aber.ac.uk/~mflwww/seclangacq/langteach3.htm

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Grammar_translation

-          http://www.aber.ac.uk/~mflwww/seclangacq/langteach5.html

-          http://www.saskschools.ca/curr_content/hutt/esl/amtheory.htm

-          http://www.c-english.com/files/tpr.pdf

-          http://www.sil.org/lingualinks/languagelearning/waystoapproachlanguagelearning/thenaturalapproach.htm

-          Richards, JC and Rodgers, T.S , Approaches and Methods in Language teaching C.U.P p.99-p.112.

-          http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Way

-          http://www.isabelperez.com/clil.htm

-          http://www.teachingenglish.org.uk/articles/content-language-integrated-learning

-          http://istheory.byu.edu/wiki/Language_action_perspective

-          http://blocs.xtec.cat/deunido/2008/05/11/estrategies-per-a-lenfocament-comunicatiu/

-          http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1129986

-          Cook, V.J., Long, J., & McDonough, S. (1979), ‘First and second language learning’, in G.E. Perren (ed.) The Mother Tongue and Other Languages in Education, CILTR, 7-2.

-          http://homepage.ntlworld.com/vivian.c/SLA/L1%20and%20L2.htm

-          http://www.pacer.org/bullying/stories/

-          Portfolio> http://oapee.com

-          Centre de suport a la Innovacio educativa en llengues: http://phobos.xtec.cat/cirel/cirel

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR/11254222

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11254207

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA I/11254104
 
Altres comentaris
In this subject we will be targeting for a B-2, so I would recommend all those students who still do not have that level to find a way to improve and reach it before the end of the subject. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject: no attendance means no use of the language and no experiencing of the proposed activities and, therefore, no proper learning. Students should come to every class, if possible. Participation is basic. The more you participate the more you'll learn. How much you improve as an English speaker and as an English teacher will highly depend on this
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent